Όλα έτοιμα δείχνουν για είναι ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και να τεθούν σε κυκλοφορία τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούτα, η διπλή τελετή εγκαινίων θα πραγματοποιηθεί στις 23 Απριλίου, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του ypodomes.com, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η Μεγάλη Εβδομάδα και η εορταστική περίοδος για το Πάσχα.
Οι τελευταίες λεπτομέρειες για να ολοκληρωθούν τα έργα είναι σε εξέλιξη από την κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ και οι εργασίες είναι σε πυρετώδη ρυθμό. Στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα έχει παραδοθεί από το 2020 ένα τμήμα 14,2 χιλιομέτρων από τον κόμβο της Ανθήλης πριν την Λαμία (στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και τώρα παραδίδονται επιπλέον 18,2 χιλιόμετρα μέχρι την περιοχή της Ξυνιάδας όπου ο νέος δρόμος θα “κουμπώσει” με το υφιστάμενο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Στα Τρίκαλα θα παραδοθεί ένα νέο τμήμα 24,7 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τον Ε65 με το μεγάλο τουριστικό και θρησκευτικό προορισμό της Καλαμπάκας. Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι και όλοι οι υπόλοιπο τουριστικοί προορισμοί στους Νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων καθώς η απευθείας σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης (ΑΘΕ) πιστεύεται πως θα λειτουργήσει καταλυτικά για τις παραπάνω περιοχές.
Με την παράδοση των δύο τμήματων ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και το Αθήνα-Τρίκαλα θα διανύεται σε 3 ώρες ασφαλούς και άνετης οδήγησης. Ο δρόμος σε όλο το μήκος του θα διαθέτει δύο λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Στην ουσία ο οδηγός θα χρησιμοποιεί την εθνική οδό από την Αθήνα (δηλαδή στη Νέα Οδό) και στην περιοχή της Ανθήλης (περίπου στο 205χλμ) θα εισέρχεται στον οδικό άξονα της Κεντρικής Οδού. Από εκεί θα διανύει περίπου άλλα 110 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει μέχρι την πόλη των Τρικάλων και περίπου 10 ακόμα για να φτάσει στην Καλαμπάκα. Αυτό σημαίνει πως η απόσταση των 325 χιλιομέτρων θα μπορεί να καλύπτεται με συντηρητική οδήγηση σε 3 ώρες και 10 λεπτά.
Έτσι αν δεν έχουμε κάποια έκπληξη, στις φετινές γιορτές οι ταξιδιώτες του Πάσχα με κατεύθυνση προς Φθιώτιδα και Δυτική Θεσσαλία θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν και να γνωρίσουν αυτά τα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου περίπου 137 χιλιομέτρων και ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερος ως Ε65 θα πάψει να είναι ο “τυφλός” αυτοκινητοδρομος της χώρας. Πλέον θα συνδέεται στον ΠΑΘΕ και το 2025 θα συνδεθεί και το βόρειο άκρο του στην Εγνατία Οδό, στην περιοχή των Γρεβενών και συγκεκριμένα του Κηπουργιού.
Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στο νότιο τμήμα αποτελεί η Σήραγγα Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων η οποία αποτέλεσε και μια σημαντική πρόκληση κατά την διάρκεια της κατασκευής. Με την λειτουργία της θα είναι μια από τις 10 μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.
Μετωπικά διόδια προβλέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου (νότιο τμήμα) καθώς και δύο πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων στον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και στον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας (βόρειο τμήμα). Μελλοντικά απομένει να λειτουργήσει ο μετωπικός Σταθμός Διοδίων στην Οξύνεια και ο πλευρικός Σταθμός Διοδίων στον Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού αμφότεροι στο βόρειο τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία που παρεμένει υπό κατασκευή.
Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) θα λειτουργήσει στην περιοχή του Λειανοκλαδίου στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα ενώ λίγο πιο βόρεια θα υπάρχει 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC). Στο βόρειο τμήμα ΣΕΑ θα λειτουργήσει στην περιοχή Ράξα Τρικάλων. Την λειτουργία και συντήρηση του δρόμου αναλαμβάνει η Κεντρική Οδός Α.Ε. Αναθέτουσα Αρχή του Ε65 είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η στρατηγική σημασία του Ε65
Ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της Ηπειρωτικής χώρας. Στα δυτικά έχει τον άξονα της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο-Ιωάννινα) και ανατολικά την άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Το μεγάλο προσόν του Ε65 είναι η σύνδεση Ανατολής και Δύσης. Μέσω του Ε65 ενώνονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου. Παράλληλα θα προσφέρει άνετη πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου σε χρόνους που είναι εξαιρετικά πιο σύντομοι από ότι τώρα.
Για παράδειγμα το Αθήνα-Γρεβενά θα είναι υπόθεση 4 ωρών ενώ σε 4,5 ώρες κατεβαίνει ο απαιτούμενος χρόνος για Μέτσοβο ή Καστοριά. Παράλληλα μέσω του Ε65 και του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή έρχονται πιο κοντά οι γειτονικές χώρες της Αλβανίας και της Βόρειας Μακεδονίας.
Στο νότιο τμήμα τα έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στο βόρειο όπως αναφέρθηκε και παραπάνω από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ανεξάρτητοι μηχανικοί είναι το σχήμα AECOM-OMEK.
ypodomes