Αύξηση 27,5% καταγράφει σε ετήσια βάση η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης, με το μηναίο κόστος για την προμήθεια καυσίμων να είναι κατά 60 ευρώ υψηλότερο.
Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει ανέλθει από τα 1,437 ευρώ ανά λίτρο στις αρχές Φεβρουαρίου 2021 , στο 1,833ευρώ ανά λίτρο σήμερα, σημειώνοντας μέση αύξηση κατά 27,55%.
Στην πράξη, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 50 λίτρων, το οποίο πριν από δέκα μήνες φούλαρε με 71,8 ευρώ, σήμερα για να γεμίσει σήμερα απαιτείται δαπάνη 91,6 ευρώ.
Με την παραδοχή πως ο μέσος οδηγός φουλάρει τρεις φορές το μήνα το όχημά του, το μηναίο κόστος προμήθειας καυσίμων από τις αρχές του έτους έχει αυξηθεί κατά 60 ευρώ σε μηναία βάση. Δηλαδή ο μέσος καταναλωτής πληρώνει σήμερα, σχεδόν όσο θα κατέβαλε για τέσσερα γεμίσματα στην αρχή του 2021!
Το πρόσθετο κόστος καυσίμων συνεπάγεται σε ετήσια βάση μια επιβάρυνση της τάξης των 720 ευρώ, ήτοι όσο είναι σήμερα οι μηνιαίες αποδοχές κάποιου που λαμβάνει τον κατώτατο μισθό.
Σημειώνεται πως ο πρόεδρος τού ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας έχει προτείνει τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 20% στο πετρέλαιο κίνησης, κατά 50% στη βενζίνη και κατά 93% στο πετρέλαιο θέρμανσης και έχει ήδη καταθέσει σχετική τροπολογία στη Βουλή.
Σήμερα ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη ανέρχεται σε 700 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Μια μείωση κατά 50% θα οδηγούσε τον ΕΦΚ στα 350 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Η παρέμβαση αυτή θα είχε δημοσιονομικό κόστος 380 εκατ. ευρώ για τον προϋπολογισμό. Αλλά θα οδηγούσε σε ένα όφελος κατ΄ ελάχιστον 20 λεπτά το λίτρο για τον καταναλωτή ή 8 ευρώ το γέμισμα.
Να σημειωθεί πως χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε πως είναι αντιλαϊκό μέτρο η προσωρινή μείωση των φόρων στα καύσιμα, διότι «τα φτωχά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο».