Αγωγή εναντίον της Google κατέθεσαν σήμερα 32 όμιλοι μέσων ενημέρωσης ζητώντας αποζημίωση 2,1 δισ. ευρώ καθώς υποστηρίζουν ότι υπέστησαν ζημίες λόγω των πρακτικών της εταιρείας στην ψηφιακή διαφήμιση. Μεταξύ των γκρουπ είναι και αυτοί των Axel Springer (που έχει το Politico και την εφημερίδα Bild) και Schibsted, με έδρα τη Νορβηγία.
Σύμφωνα με μια δήλωση που μοιράστηκαν οι δικηγορικές εταιρείες Geradin Partners και Stek, οι οποίες εκπροσωπούν τους οργανισμούς των ΜΜΕ , οι ζημίες ήταν αποτέλεσμα μιας λιγότερο ανταγωνιστικής αγοράς και πως «Χωρίς την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της Google, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης θα είχαν λάβει σημαντικά υψηλότερα έσοδα από τη διαφήμιση και θα πλήρωναν χαμηλότερες αμοιβές για υπηρεσίες ad tech».
Το κρίσιμο είναι ότι τα κεφάλαια αυτά θα μπορούσαν να είχαν επανεπενδυθεί στην ενίσχυση του ευρωπαϊκού τοπίου των μέσων ενημέρωσης, ανέφεραν οι δικηγόροι.
Επικαλέστηκαν το πρόστιμο ύψους 220 εκατομμυρίων ευρώ της γαλλικής αρχής ανταγωνισμού κατά της Google για την επιχείρηση ad tech το 2021, καθώς και τις κατηγορίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πέρυσι για να στηρίξουν τον ισχυρισμό τους.
Η κίνηση των ομίλων – στους οποίους περιλαμβάνονται εκδότες στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία, την Πολωνία, την Ισπανία και τη Σουηδία – έρχεται καθώς οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές ασκούν επίσης σκληρή κριτική στην επιχείρηση ad tech της Google.
Η θέση της Google
Σε δήλωσή του, εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι η εταιρεία αντιτίθεται στην αγωγή ενώ προσθέτοντας ότι είναι «κερδοσκοπική και καιροσκοπική».
«Η Google συνεργάζεται εποικοδομητικά με τους εκδότες σε όλη την Ευρώπη. … (Τα διαφημιστικά μας εργαλεία) προσαρμόζονται και εξελίσσονται σε συνεργασία με τους ίδιους εκδότες».
Η Google δήλωσε πέρυσι ότι διαφωνεί με τις αντιμονοπωλιακές κατηγορίες της ΕΕ κατά της διαφημιστικής της τεχνολογίας, όπου εμπλέκεται τόσο στην πλευρά της αγοράς όσο και στην πλευρά της πώλησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι εκδότες σε όλο τον κόσμο έχουν τα τελευταία χρόνια «πληρώσει» για την αυξανόμενη κυριαρχία της Big Tech στη διαφήμιση, καθώς το μερίδιο των εσόδων τους μειώνεται. Η Google είναι η πιο κυρίαρχη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Οι όμιλοι των ευρωπαϊκών ΜΜΕ κατέθεσαν την αγωγή σε ολλανδικό δικαστήριο, λόγω της φήμης της χώρας ως βασικής δικαιοδοσίας για τις αγωγές αποζημίωσης λόγω αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στην Ευρώπη, και για να αποφύγει πολλαπλές αγωγές σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.
Μεταξύ Άλλοι στον όμιλο είναι η αυστριακή Krone, οι βελγικοί όμιλοι DPG Media και Mediahuis, η δανική TV2 Danmark A/S, η φινλανδική Sanoma, η πολωνική Agora, η ισπανική Prensa Iberica και η ελβετική Ringier.
πηγή: ot.gr