Έκτακτη σύγκλιση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος για την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό ,ζήτησε σήμερα με επιστολή του προς την πρόεδρο της Επιτροπής, ο Βουλευτής Χίου και αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Νότης Μηταράκης.
«Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής μας και προκειμένου να εκτιμήσουμε το μέγεθος της καταστροφής, τυχόν ευθύνες αλλά και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε βραχύ και μακρύτερο ορίζοντα, σας καλώ να συγκαλέσετε άμεσα σε έκτακτη συνεδρίαση την Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, με πρόσκληση σε αυτή των συναρμόδιων Υπουργείων, την Περιφέρεια, τους όμορους Δήμους που έχουν πληγεί, περιβαλλοντικές οργανώσεις και επιστήμονες με εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο θέμα», αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Μηταράκης.
Μέχρι τον Αγ. Κοσμά έφθασε η πετρελαιοκηλίδα
Μικρές εστίες ρύπανσης που παρασύρθηκαν από τον αέρα μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου “ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ” νοτιοδυτικά της Αταλάντης, εντοπίστηκαν στη θαλάσσια περιοχή του Αγ. Κοσμά και αντιμετωπίζονται από το μεσημέρι με ειδικά σκάφης αντιρρύπανσης.
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται και οι προσπάθειες των σκαφών αντιρρύπανσης, για την αντιμετώπιση κομματιών πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκαν στα Σελήνια και την Κυνόσουρα αλλά και σε Φρεαττύδα και Πειραϊκή.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια αλλά και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπαίνει από σήμερα και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος ένα σκάφος με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών. Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών αντιρρύπανσης τα περιστατικά είναι όλα διαχειρίσιμα και αντιμετωπίζονται σε όλα τα σημεία, ενώ η όλη επιχείρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου σε ένα μήνα.
Εκτιμάται επίσης ότι αναμένεται να συγκεντρωθούν περίπου 200 κυβικά αποβλήτων. Για τυχόν κηλίδες που μπορεί να κινούνται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσα και οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν ορατές από αεροσκάφη του λιμενικού που εποπτεύουν τη περιοχή, στελέχη των εταιρειών που συμμετέχουν στην επιχείρηση, τονίζουν ότι θα αντιμετωπιστούν και αυτές. Το πλοίο είναι βυθισμένο περίπου στα 30 μέτρα και τις επόμενες ώρες αναμένεται να αρχίσει η απάντληση των καυσίμων που έχει στις δεξαμενές του.
Αίτημα για έκτακτη σύγκλιση της Επιτροπής Περιβάλλοντος για την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό
Η διαρροή καυσίμων από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ» έχει σταματήσει λέει η πλοιοκτήτρια εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο.
Τη λύπη της για την αδόκητη πρόκληση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας εκφράζει σε ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Αγία Ζώνη ναυτική εταιρεία».
«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.
«Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου, ενημερώνει ότι «οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν», θα είναι σε θέση να γνωρίζει.
Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύι και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί.
«Η υποψία που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία.