Μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Κατερίνης, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία δύο ημεδαπών ηλικίας 21 και 28 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για απόπειρα απάτης και κλοπή, που έγινε τον Νοέμβριο του 2015 σε βάρος 84χρονου ημεδαπού στην Κατερίνη.
Ειδικότερα, το μεσημέρι της 18ης Νοεμβρίου του 2015, ο 21χρονος πλησίασε τον ηλικιωμένο στην αυλή του σπιτιού του, υποδυόμενος τον λογιστή του γιου του και με το πρόσχημα υποτιθέμενης οφειλής, απαίτησε το χρηματικό ποσό των 900 ευρώ.
Τη στιγμή που θα παρέδιδε το παραπάνω ποσό στον 21χρονο, αιφνιδιαστικά ο 28χρονος συνεργός αφαίρεσε από τον 84χρονο το πορτοφόλι του, που περιείχε το συνολικό ποσό των 2.000 ευρώ, σύμφωνα με δήλωση του παθόντα και διέφυγαν με όχημα που είχαν σταθμεύσει κοντά στην οικία.
Σημειώνεται ότι, οι δύο νεαροί άντρες έχουν απασχολήσει τις αστυνομικές Αρχές και κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται για τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κατερίνης.
Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, προτρέπει τους πολίτες:
• να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
• σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
• σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
• να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών
• να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
• να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
• επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
• να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
• να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών
• να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.