Το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει έρθει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτό το καλοκαίρι και αιτία είναι τα ακριβά εισιτήρια.
Παρά το γεγονός ότι το κόστος των καυσίμων παρουσιάζει μείωση ύψους σχεδόν €100 εκατ., τα €80 εκατ. εξ’ αυτών εξανεμίστηκαν στην αύξηση του κόστους μισθοδοσίας, επισκευών, ασφαλίστρων και εξόδων λιμένων σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC. Τα συμπεράσματα βγήκαν μετά από ανάλυση των εταιρειών Minoan, Attica και ΑΝΕΚ για το 2023.
Το κόστος των ανταλλακτικών έχει αυξηθεί κατά 14% ενώ οι αμοιβές πληρωμάτων κατά 24% από το 2021 βάσει των σχετικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν υπογραφεί έως σήμερα.
Ανάλυση Κόστους Καυσίμων
Το κόστος καυσίμων αποτελεί μια από τις βασικότερες παραμέτρους στη διαχείριση των πλοίων. Η δυσκολία της διαχείρισης του συγκεκριμένου κόστους οφείλεται στο γεγονός ότι είναι εκτεθειμένο σε αυξημένα επίπεδα μεταβλητότητας του επιπέδου τιμών Brent αλλά και των συναλλαγματικών κινδύνων.
Τα πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers είναι υποχρεωμένα να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλού θείου 0,5% (VLSFO) σε αντίθεση με τα πλοία που έχουν τοποθετήσει scrubbers και μπορούν να καταναλώνουν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι και 3,5% (HFO).
Η τιμή στις καυσίμων περιεκτικότητας σε θείο μέχρι 0,5% είναι σημαντικά υψηλότερη της τιμής των καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο 3,5% και 1%.
Η μέση τιμή VLSFO Bunker Prices (0.5% Sulphur), Rotterdam μειώθηκε σημαντικά το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά €202,43/τόνο. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για τα θετικά αποτελέσματα των εταιριών το προηγούμενο έτος.