Γράφει ο Σπύρος Ριζόπουλος
Follow @Sp_Rizopoulos
Το μήνυμα συμπαράστασης στον ελληνικό λαό και την ελληνική κυβέρνηση για τη στάση και τη υποστήριξη που επιδεικνύουν στους πρόσφυγες που έστειλε ο Ομπάμα με τη διακήρυξή του για την ελληνική εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου είναι τα πρώτα «καλά λόγια» που ακούει σε διεθνές επίπεδο η Ελλάδα μετά από πολλά χρόνια. Είναι αλήθεια πως το προσφυγικό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αξιολογείται διαφορετικά, σε σχέση με την Ευρώπη και δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως «αστέρες» του Χόλιγουντ έχουν βγει κατά διαστήματα με αντίστοιχες υποστηρικτικές δηλώσεις.
Παρά ταύτα οι δηλώσεις δεν φτάνουν για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια ζητήματα που σχετίζονται με την καθημερινή διαβίωση των προσφύγων και το κόστος που συνεπάγεται για μια χρεοκοπημένη χώρα. Από αυτή την άποψη είναι αναγκαίο αυτή η «καλή εικόνα» για την Ελλάδα που μέχρι πρότινος ήταν το «μαύρο πρόβατο» στα διεθνή ΜΜΕ να κεφαλαιοποιηθεί με έναν χειροπιαστό και αποτελεσματικό τρόπο.
Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο εμφορούνται από ανθρωπιστικά ιδεώδη. Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο τρέφουν φιλελληνικά αισθήματα. Κι ας μην ξεχνάμε την ελληνική ομογένεια στις πέντε ηπείρους. Θα ήταν έξυπνο και πρακτικό από ελληνικής πλευράς να δώσει σε όλους αυτούς τη δυνατότητα να βοηθήσουν την Ελλάδα στη διαχείριση του προβλήματος, ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ή δεν θα κάνει η επίσημη Ε.Ε.
Σήμερα η μεγάλη παγκόσμια καινοτομία ακούσει στο όνομα crowdfunding. Είναι μια νέα έννοια που μπαίνει πλέον στην καθημερινότητά μας καθώς αντανακλά μια παγκόσμια τάση που βρίσκεται σε εξέλιξη και σημειώνει εντυπωσιακές επιτυχίες σε επιχειρηματικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο.
Είναι μία νέα δημοφιλής μέθοδος για την άντληση κεφαλαίων από μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων, κατά κύριο λόγο μέσω του διαδικτύου. Είναι μια απλή, διεθνώς αναγνωρισμένη πρακτική χρηματοδότησης, όπου κάθε πολίτης, εταιρεία, φορέας και, γενικά, οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ανάλογα με τις δυνατότητές του, μπορεί να συνεισφέρει στη στήριξη ποικίλων πρωτοβουλιών.
Ιδού, λοιπόν, ένα πεδίο που δεν θα πρέπει αυτή την ώρα να μείνει ανεκμετάλλευτο. Μια απλή και λειτουργική πλατφόρμα στο διαδίκτυο θα μπορούσε να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ανά τον κόσμο να βοηθήσει. Από 1 ευρώ ή 1 δολάριο μέχρι όσο… Τη σχετική καμπάνια θα μπορούσαν να τη στηρίξουν διάσημοι φίλοι της Ελλάδας ανά τον κόσμο καθώς και οι «αστέρες» του Χόλιγουντ που έχουν πάρει θέση για το προσφυγικό. Κάθε προσφορά θα πρέπει να είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο και για λόγους διαφάνειας αλλά και για λόγους παρότρυνσης. Και δεν είναι μόνον οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι. Είναι και οι επιχειρηματικοί κολοσσοί. Δεν θα βοηθήσει η Apple; Δεν θα βοηθήσει η Samsung; Η Microsoft; Όλοι θα θέλουν «να είναι μέσα», όταν μιλάμε για το μεγαλύτερο πρόβλημα της ανθρωπότητας αυτή τη στιγμή. Αντί λοιπόν η όποια συνδρομή να πηγαίνει σε αμφιβόλου ποιότητας ΜΚΟ, ας είναι το επίσημο ελληνικό κράτος αυτό που θα εγγυηθεί τη διαφάνεια και την επένδυση των χρημάτων που θα συγκεντρωθούν αποκλειστικά για τις ανάγκες διαβίωσης των προσφύγων.
Ας το σκεφτεί το Μαξίμου κι ας πράξει τα δέοντα. Αρκεί να αποδεχθούν πως κάποια πράγματα δεν είναι για την «κουλτούρα ΣΥΡΙΖΑ» κι αυτό φαίνεται από τα «λουκέτα» στην αγορά. Συνεπώς, για να έχει επιτυχία θα πρέπει να γίνει με όρους αγοράς, ελληνικής αλλά και διεθνούς. Κι αν δεν μπορούν ούτε αυτό, τουλάχιστον να ζητήσουν το «knowhow» από την Κατσέλη, καθώς η Εθνική Τράπεζα ήδη μέσω crowdfunding υλοποιεί την πρωτοβουλία Act4Greece.
ΥΓ: Για όσους προεξοφλήσουν την αποτυχία του εγχειρήματος, ας μη βιαστούν. Ας μην μαζευτούν ούτε 2 ευρώ. Όσο μεγαλύτερη είναι η έκταση και η ένταση της προσπάθειας, τόσο ισχυρότερη θα είναι η διεθνής εικόνα της χώρας. Κι όπως λέει η Mastercard, αυτό είναι… priceless. Αξία ανεκτίμητη.