Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Ένας ακόμη σταθμός διοδίων θα προστεθεί στους υφιστάμενους 11 σταθμούς διοδίων της διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, μέχρι το τέλος της χρονιάς ενώ ήδη από την Δευτέρα λειτουργούν δυο νέοι πλευρικοί σταθμοί στον Μώλο και στον Μπράλο.
Μάλιστα ο δεύτερος σταθμός αφορά στην διαμπερή κίνηση από Θεσσαλονίκη και βόρεια Ελλάδα προς Πάτρα και Δυτική Ελλάδα και αντίστροφα.
Το κόστος των δυο νέων πλευρικών σταθμών για τα ΙΧ θα είναι 0,35 ευρώ στον Μώλο και 0,40 ευρώ στον Μπράλο. Οι τιμές ξεκινούν από 0,20 ευρώ για τα δίκυκλα και φτάνουν έως 1,20 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά στον Μώλο και αντιστοίχως, από 0,30 ευρώ έως 1,60 ευρώ στον Μπράλο.
Πιο μεγάλες θα είναι οι τιμές όμως στον δωδέκατο μετωπικό σταθμό που πρόκειται να λειτουργήσει κατά μήκος του κεντρικού οδικού άξονα της χώρας.
Πρόκειται για τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής, λίγα χιλιόμετρα βόρειοανατολικά της Λαμίας. Ο νέος σταθμός θα τεθεί σε λειτουργία με την παράδοση των εναπομεινάντων τμημάτων του πετάλου του Μαλιακού. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν προς το τέλος της χρονιάς. Οι τιμές δεν είναι ακόμη γνωστές.
Ο νέος μετωπικός σταθμός όπως και οι δυο πλευρικοί που άνοιξαν ήδη, ανήκουν στο τμήμα που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός, που ελέγχεται από την κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και έχει αναλάβει την διαχείριση του πετάλου του Μαλιακού και την κατασκευή του νέου άξονα που θα συνδέει την Λαμία, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Εγνατία Οδό, κοντά στο Μέτσοβο. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η πρόοδος των έργων στον νέο άξονα έχει ξεπεράσει το 33% ενώ ήδη απασχολούνται σε αυτόν παραπάνω από 800 άτομα. Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία δεν είναι υποχρεωμένη πλέον, βάσει των αναθεωρημένων συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους, να κατασκευάσει τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Καλαμπάκα-Παναγιά, κάτι που ουσιαστικά “ακρωτηριάζει” τον νέο αυτοκινητόδρομο. Η εταιρεία θα κατασκευάσει τα πεδινά τμήματα που θα ενώνει τις πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας ενώ το τμήμα Ξυνιάδα-Λαμία, ανακοινώθηκε από τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη ότι θα δημοπρατηθεί και θα κατασκευαστεί με χρήματα από τα δημόσια ταμεία. Σε ότι αφορά το τμήμα Καλαμπάκα-Παναγιά, αυτό ακόμη μελετάται μετά τον αποκλεισμό της αρχικής χάραξης λόγω γεωλογικών προβλημάτων.