Ευνοϊκές είναι οι ειδήσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες φαίνεται ότι… επανέρχονται σταδιακά σε τροχιά ανάκαμψης. Τα στοιχεία του 2014 δεικνύουν πως οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,7% χάρις στα κίνητρα απόσυρσης, τις φοροελαφρύνσεις και μια μεταστροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα εμπορικά σήματα, όπως της Dacia και της Skoda. Οι προαναφερθέντες παράγοντες συνέβαλαν στο να επιστρέψει σε αναπτυξιακή πορεία ο κλάδος των αυτοκινήτων, ο οποίος επί έξι διαδοχικά χρόνια σημειώνει μείωση πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως τη ζωηρότερη ζήτηση είχαν η Ισπανία και η Βρετανία κατά το παρελθόν έτος. Στη μεν πρώτη οι πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 18% και στη δεύτερη κατά 9,3%. Στην Ε.Ε. διακινήθηκαν πέρυσι στην αγορά 12.550.771 αυτοκίνητα, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών, ΑCEA. Στη Δυτική Ευρώπη –Ε.Ε. και Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία– πουλήθηκαν 13.006.451 οχήματα.
Πάντως, η εκτίναξη των πωλήσεων προκλήθηκε κυρίως από τις εκπτώσεις στις τιμές των Ι.Χ., την απόσυρση και τις παραγγελίες χονδρικής και λιγότερο από την ανάκαμψη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. «Τόσο λίγα αυτοκίνητα όσο φέτος έχουν να αγοραστούν από ιδιώτες από το 2000», επισημαίνει ο αναλυτής του κλάδου Πίτερ Φας στην εταιρεία ΕΥ. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεων διεκπεραιώθηκε από εταιρικούς πελάτες και για εμπορική χρήση. Στην Ισπανία ειδικά η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα παρατείνει το πρόγραμμα χρηματοδότησης Plan PIVE, στο πλαίσιο του οποίου προσφέρεται μείωση τιμών στα νέα οχήματα χαμηλών ρύπων. Οταν οι οδηγοί αλλάζουν το παλιό Ι.Χ. με ένα καινούργιας τεχνολογίας, εξασφαλίζουν 2.000 ευρώ έκπτωση. Στη Γαλλία, πάντως, οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 6,8% εξαιτίας της αβεβαιότητας των καταναλωτών για τις προοπτικές της οικονομίας. Η γαλλική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών τόνισε, τέλος, πως δεν έχει λόγους να προσβλέπει σε ανάκαμψη της αγοράς το 2015.