Στο νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε γυναίκας στην άμβλωση αναφέρεται η γγ Ισότητας, Μαρία Συρεγγέλα, σε ανακοίνωσή της, σχετικά με τις αφίσες του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω», οι οποίες έχουν περιεχόμενο κατά των αμβλώσεων και αναρτήθηκαν σε σταθμούς του μετρό.
Η κ. Συρεγγέλα τονίζει ότι το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση είναι αδιαμφισβήτητο και τάσσεται υπέρ «της απόφασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή, να αποσύρει τη συγκεκριμένη καμπάνια από τους σταθμούς του μετρό».
Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται, ακόμη, ότι «η πληροφόρηση και η ευαισθητοποίηση του κοινού οφείλουν να βασίζονται στον σεβασμό, την αντικειμενικότητα και την υπευθυνότητα».
Κατεβαίνει με υπουργική εντολή η αφίσα του Μετρό για τις αμβλώσεις
Σφοδρές αντιδράσεις και έκρηξη στα social media προκάλεσαν οι αφίσες στο Μετρό του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω».
Στην αφίσα που προκάλεσε τις αντιδράσεις παρουσιάζεται φωτογραφία εμβρύου, ενώ στο μήνυμα της διαφήμισης αναφέρεται: «Ήξερες ότι στο αγέννητο παιδί από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο;».
Το «Αφήστε με να ζήσω» στηρίζεται από 19 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών και τον ΠΑ.ΣΥ.Π.Α.Π., τον «Πανελλήνιο Σύνδεσμο Προστασίας Αγέννητου Παιδιού» που επιμένει πως το να γίνει κάποιος γονιός δεν είναι επιλογή, αλλά θέλημα Θεού.
Το υπουργείο μεταφορών ζήτησε να αποσυρθεί η επίμαχη αφίσα
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό και κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σε εξηγήσεις. Όπως έγινε γνωστό η αφίσες θα αποσυρθούν το βράδυ μετά το πέρας της λειτουργίας του μέσου.
Η ανακοίνωση του υπουργείου:
«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό.»
Σημειώνεται, πως νωρίτερα για το θέμα απάντησε η ΣΤΑΣΥ, με πηγές να αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό».
Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ:
Θέση στο θέμα πήρε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, με ανάρτησή του στο Facebook. Ειδικότερα, έγραψε: «Ως μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δηλώνω ότι: Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για την μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να » παίζει» με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών. Στεφόπουλος Σταύρος – Πρόεδρος Δ.Σ. ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
Υπενθυμίζεται πάντως ότι η διαφημιστική αυτή καμπάνια, που διακόπτεται μετά την κοινωνική και πολιτική κατακραυγή, διαδέχεται πρόσφατο ανάλογο πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας, αλλά και την απόφαση της Ιεράς Σύνόδου της Εκκλησίας να ανακηρύξει την «ημέρα του αγέννητου παιδιού». Το γεγονός αυτό είχε δώσει την ευκαιρία σε ορισμένα κυβερνητικά στελέχη όπως ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, ο βουλευτής Θάνος Πλεύρης κ.α. να υποστηρίξουν ότι χρειάζεται να ανοίξει αυτή η συζήτηση.