Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης,
Ανατροπές στις αποκρατικοποιήσεις των αεροδρομίων και του Ελληνικού καθώς και στις εξαγγελίες μεγάλων έργων φέρνουν οι εκλογές.
Η διαφαινόμενη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να οδηγήσει σε πλήρη αλλαγή των σχεδιασμών. Στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζουν σε όλους τους τόνους ότι δεν θα “περάσουν” απο τη νέα Βουλή οι συμβάσεις για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με την κοινοπραξία Fraport – Copelouzos Group, υπογραμμίζοντας ότι η σύμβαση προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής των εισιτηρίων και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού. Επισημαίνουν ακόμη πως τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια είναι κερδοφόρα και μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα λίγα ελλειμματικά ενώ προσθέτουν την κρισιμότητα της πλειονότητας αυτών για την εθνική ασφάλεια.
Ανάλογες διαφαίνονται οι εξελίξεις και για την υπόθεση του Ελληνικού. Ήδη η Ρένα Δούρου ως Περιφερειάρχης “μπλόκαρε” την υπογραφή της σύμβασης με την Lamda Development. Καθίσταται επίσης σαφές ότι μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ή με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα προχωρήσει στην έγκριση της σύμβασης την οποία θεωρεί “ζημιογόνα για το δημόσιο”, λόγω των “κρυφών ρητρών που ισούνται με κρατικές ενισχύσεις υπέρ του ιδιώτη επενδυτή” άλλα και λόγω του γεγονότος ότι, σύμφωνα με την οικονομοτεχνική μελέτη του ΤΕΕ, η έκταση αξίζει 3 δισ. ευρώ και πουλήθηκε μόλις 915 εκ. ευρώ.
Οριστικό τέλος αναμένεται και για τις περίφημες ΣΔΙΤ των σκουπιδιών, για τις οποίες άλλωστε υπάρχει και εμπλοκή στις Βρυξέλλες.
Η διαφαινόμενη πολιτική αλλαγή φέρνει, όπως όλα δείχνουν, εμπλοκή και στον άξονα Μορέα, τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει Κόρινθο με Καλαμάτα, ο οποίος έχει “παγώσει” αν και έχει κατασκευαστεί κατά 95% και η αναθεώρηση της σύμβασης εκκρεμεί εδώ και ένα χρόνο τουλάχιστον.
Ανατροπές αναμένονται και σε ότι αφορά στα μεγάλα έργα που έχουν εξαγγελθεί, με αιχμές την γραμμή 4 του Μετρό και το αεροδρόμιο Καστελίου. Στην πρώτη περίπτωση δεν αποκλείεται αναθεώρηση του σχεδιασμού προκειμένου να γίνουν μικρότερες επεκτάσεις και προς άλλες περιοχές της Αθήνας ενώ θεωρείται σίγουρη η αλλαγή του σχεδιασμού για το Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης.