Περισσότερα από 50 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα επόμενα πέντε χρόνια παγκοσμίως, ενώ μέχρι το 2030 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πάνω από 130 εκατομμύρια οχήματα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προγραμματίσει ήδη να παρουσιάσουν μια σειρά από νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, καθώς την επόμενη διετία θα παρουσιαστούν περισσότερα από 250 νέα οχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτιμάται ότι θα επενδυθούν 110 έως 180 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να βελτιωθούν τα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και να βελτιωθούν και να αυξηθούν οι σταθμοί φόρτισης σε δημόσιους χώρους.
Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα παίξουν το σημαντικότερο ρόλο στην προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις τρεις πιο προηγμένες αγορές EV του κόσμου (Κίνα, ΕΕ συν το Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) η χρέωση της ηλεκτρικής ενέργειας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας θα αποτελέσει πεδίο έντονων συζητήσεων και προσφορών. Ωστόσο η φόρτιση ενός EV απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και καλή υποδομή σε επίπεδο ηλεκτρικού δικτύου.
Τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυτονομία περίπου 400-500 χιλιομέτρων με κάθε πλήρη φόρτιση. Αυτό το δεδομένο θα βοηθήσει τον ευρύτερο σχεδιασμό των σημείων φόρτισης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συνεχώς η αυτονομία των οχημάτων αυξάνεται όσο βελτιώνονται οι μπαταρίες.
Εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι τα επόμενα πέντε χρόνια, οι πωλήσεις EV αναμένεται να τετραπλασιαστούν στην ΕΕ και να υπερδιπλασιαστούν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Καθώς οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων μειώνονται, τόσο θα αυξάνεται η ζήτηση από τους καταναλωτές που θα επιδιώξουν να αγοράσουν ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο εκμεταλλευόμενοι τα οφέλη του.
Από την άλλη, η πολιτική ορισμένων χωρών θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων. Τους τελευταίους μήνες, η Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσαν απαγορεύσεις πωλήσεων βενζινοκίνητων οχημάτων μετά το 2030 και πολύ σύντομα αυτό το παράδειγμα θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες, μέχρι την πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ορισμένες πόλεις έχουν εκπονήσει σχέδια να απαγορεύσουν εντελώς την κίνηση οχημάτων με βενζίνη και ντίζελ. Για παράδειγμα το Άμστερνταμ που εφαρμόζει ήδη μια τέτοιου είδους απόφαση, σκέφτεται να βγάλει όλα τα εμπορικά οχήματα από το κέντρο της πόλης, επιτρέποντας μόνο όσα εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές. Αυτό έως το 2025, ενώ μέχρι το 2030 το μέτρο θα συμπεριλάβει και όλα τα επιβατικά οχήματα.
Όσον αφορά τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας, ένας στόλος οχημάτων αυτού του μεγέθους που αναφέραμε θα οδηγούσε σε πρόσθετη ετήσια ζήτηση ισχύος από 180 έως 235 terawatt (TWh) έως το 2025 και 525 έως 770 TWh έως το 2030 σε όλη την Κίνα, την ΕΕ-και τις ΗΠΑ. Η εκτίμηση είναι ότι 22 έως 27 εκατομμύρια σημεία φόρτισης θα χρειαστούν στην Κίνα, στην ΕΕ και τις ΗΠΑ έως το 2025 και αυτά θα πρέπει να ξεπεράσουν τα 55 εκατομμύρια έως το 2030. Και αυτό το σημείο θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, αφού η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα βασικά προβλήματα όλων των χωρών, ειδικά όσο αυξάνεται αλματωδώς η ζήτηση.