Πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης αποτελούν τα λάθη και οι αποφάσεις που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη. Σημείο αιχμής η μετάταξη του σταθμάρχη με την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ να ανταλλάσσουν ανακοινώσεις και τη δημοσιοποίηση εγγράφων. Η διαμάχη μεταφέρθηκε και στη Βουλή, σε υψηλούς τόνους, με αφορμή και την τραγωδία στο Μάτι, περί προσπάθειας συμψηφισμού νεκρών.
Οι τόνοι ανεβαίνουν για τις ευθύνες στην τραγωδία. “Ηταν “φωτογραφική” με απόλυτη κυβερνητική ευθύνη η μετάταξη του σταθμάρχη ο οποίος ξεπερνούσε το ηλικιακό όριο” σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. “Δεν υπάρχει περιορισμός ηλικίας σε μετατασσόμενους στον ΟΣΕ, να διαβάσει ο ΣΥΡΙΖΑ τη νομοθεσία” απαντά το υπουργείο Εσωτερικών.
“Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας. Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία” τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών.
Πρώτα εγκρίθηκε η μετάταξη του σταθμάρχη στις 25 Μαΐου και μετά έγινε η εξαίρεση του ηλικιακού ορίου, επιμένει ο ΣΥΡΙΖΑ. “Προκύπτει η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης, στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη. Πώς; Με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022, (ΦΕΚ 2623).Τελικά, το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη” τόνισε ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης.
“Σηκώνει κάποιος το τηλέφωνο και λέει “πάρε αυτόν τον σταθμάρχη εκεί πέρα για να έχει μια μεγαλύτερη σύνταξη στο τέλος της επαγγελματικής καριέρας του”. Η απάντηση θα έπρεπε να ήταν: “Όχι, αξιοκρατία”. Αυτή είναι η διαφορά του κράτους – λάφυρο από το κράτος – εγγυητή του δημόσιου συμφέροντος” σχολίασε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης.
“Η τοποθέτηση δεν έγινε από την κυβέρνηση. Η τοποθέτηση έγινε από τον περιφερειακό διευθυντή, ο οποίος έχει μπει σε αναστολή καθηκόντων και αφού πια έχει γραφτεί και μπορώ να το πω, είναι και πρωταγωνιστικό συνδικαλιστικό στέλεχος άλλου πολιτικού χώρου και συγκεκριμένα του ΠΑΣΟΚ. Είναι δυνατόν ο υπουργός ή ο πρωθυπουργός να γνωρίζει τις βάρδιες στους σταθμούς;” ρωτά ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Η πολιτική κόντρα για την τραγωδία στα Τέμπη μεταφέρθηκε σε υψηλούς τόνους και στη Βουλή. “Η συγγνώμη μας να μετουσιωθεί σε πράξεις έτσι ώστε να μην ζήσουμε ξανά ανάλογες καταστάσεις” ζήτησε η Νίκη Κεραμέως για να λάβει την απάντηση του βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκου Φίλη, ότι επικρατεί οργή απέναντι σε μια πολιτική που βλέπει την ύπαρξη των παιδιών, σαν αριθμό.
«Ντροπή σας» του φώναξε η υπουργός Παιδείας κατηγορώντας την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν ζήτησε συγγνώμη για την τραγωδία στο Μάτι.
Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρέθηκαν και οι συμβάσεις που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τη σύμβαση του δημοσίου με την ιταλική εταιρία. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε ότι επί Καραμανλή υπουργού αλλάζει η συμφωνία αυτή και απαλλάσσεται η εταιρεία από το να κάνει τα έργα υποδομής και ταυτοχρόνως το ελληνικό δημόσιο απαλλάσσεται από την ευθύνη να έχει ολοκληρώσει το έργο της διαχείρισης και το έργο ασφαλείας.
Ο βουλευτής της ΝΔ, Κώστας Καραγκούνης μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε: “Φτάσαμε το 2019 και αναγκαστήκαμε μετά πάλι από μία συμπληρωματική σύμβαση να ξηλωθεί ότι είχε γίνει μέχρι το 2019. Μέχρι το 2016 γίνεται το 15% του έργου και φτάνουμε το 2019 και ξηλώνουμε όλο το έργο“.
Μετά το τριήμερο πένθος, κατά την επανέναρξη των κοινοβουλευτικών δραστηριότητες τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων.