Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι γίνονται τα αχρησιμοποίητα προϊόντα περιποίησης στα μπάνια των ξενοδοχείων; Ή τι γίνεται σε περίπτωση που ένας πελάτης πεθάνει μέσα στο δωμάτιό του; Συγγραφέας που δούλεψε σε δύο από τα κορυφαία ξενοδοχεία του κόσμου απαντά στις… καυτές αυτές ερωτήσεις.
Η Daily Mail έθεσε στον Τζέικομπ Τόμσκι αυτά τα ερωτήματα και ιδού οι απαντήσεις:
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα που «κλέβουν» οι πελάτες των ξενοδοχείων;
Χωρίς αμφιβολία, τα προϊόντα περιποίησης και οι πετσέτες είναι τα πιο δημοφιλή αντικείμενα… κλοπής. Αλλά όχι και τα μόνα. «Παίρνουν τα πάντα. Παπλωματοθήκες, μικρά ασημένια αντικείμενα, τηλεχειριστήρια, οτιδήποτε δεν είναι καρφωμένο κάπου και μπορεί να μετακινηθεί».
Αν πει κανείς ψέματα για τη χρήση του μίνι μπαρ, θα το καταλάβει κανείς;
Το να ελεγχθεί το μίνι μπαρ είναι μια αρκετά δύσκολη διαδικασία. Η αποτυχία αντικατάστασης των αποθεμάτων, η… αλλαγή θέσης των προϊόντων που υπάρχουν σε αυτό χωρίς να καταναλωθούν και άλλα παρόμοια οδηγούν τις ρεσεψιόν σε κατασπατάληση χρόνου σε μια προσπάθεια να διορθώσουν λάθος χρεώσεις και άλλα παρόμοια. Επιπλέον, τα προϊόντα που περιέχονται στα μίνι μπαρ αγοράζονται χύμα και πωλούνται σε παράλογα αυξημένες τιμές, οπότε πάντα έχουν κέρδος και η απώλεια δεν είναι και τόσο μεγάλη αν γίνει κάποια κατανάλωση που δεν δηλωθεί. «Κύρια ροή εσόδων για τα ξενοδοχεία είναι η εξασφάλιση επιπλέον διανυκτερεύσεων, οπότε προσανατολίζονται σε αυτό και όχι ψάχνοντας για το αν ένας πελάτης κατανάλωσε ή όχι μια καραμέλα από το μίνι μπαρ».
Πόσος χρόνος χρειάζεται για να καθαριστεί ένα δωμάτιο ξενοδοχείου; Υπάρχει κάτι που δεν καθαρίζεται ποτέ;
Ο χρόνος καθαρισμού εξαρτάται από το μέγεθος του δωματίου. Επειδή τα δωμάτια έχουν ποικίλα επίπεδα δυσκολίας, συχνά οι καθαρίστριες αμείβονται με… πόντους. Ετσι, κατά τη διάρκεια της ημέρας έχουν στόχο να συγκεντρώσουν συγκεκριμένο αριθμό πόντων. Αυτό μεταφράζεται στο ότι έχουν να καθαρίσουν είτε λίγες σουίτες, είτε περισσότερα απλά δωμάτια. «Υποθέτω ότι ο μέσος χρόνος που σπαταλούν σε κάθε δωμάτιο κυμαίνεται στα 30 λεπτά με μία ώρα. Εξαρτάται και από το σε τι κατάσταση θα το βρουν. Επίσης, μια φορά τον χρόνο κάποια δωμάτια ή ακόμη και ολόκληροι όροφοι βγαίνουν εκτός λειτουργίας προκειμένου να συντηρηθούν και να τους γίνει βαθύς καθαρισμός. Αυτό περιλαμβάνει το βγάλσιμο των κουρτινών και τον καθαρισμό των χαλιών».
Υπάρχουν αντικείμενα που δεν καθαρίζονται ποτέ;
Τα ράφια του μίνι μπαρ και τα τηλεχειριστήρια. Τα ράφια του μίνι μπαρ καθαρίζονται συχνά στον νιπτήρα με σαμπουάν ή γυαλιστικό πατώματος που τα κάνει να γυαλίζουν. Τα τηλεχειριστήρια δεν καθαρίζονται γιατί, απλά, μπορεί να καταστραφούν.
Πόσα χρήματα ξοδεύουν τα ξενοδοχεία τον χρόνο σε προϊόντα περιποίησης;
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Forbes, η αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott δαπανά 20 εκατ. δολάρια τον χρόνο για προϊόντα περιποίησης Thann, μια σειρά φυσικών προϊόντων για την περιποίηση της επιδερμίδας με τα οποία εφοδιάζουν τα ξενοδοχεία τους στην Αμερική και τον Ειρηνικό.
Το προσωπικό παίρνει πράγματα για το σπίτι του;
«Υπάρχουν ιστορίες για υπαλλήλους ξενοδοχείων που έχουν διακοσμήσει το σπίτι τους με πράγματα των ξενοδοχείων. Ωστόσο, τα πράγματα αυτά ή είναι πολύ χρησιμοποιημένα ή πολύ ακριβά (και θα ανακαλυφθεί ότι λείπουν) που μάλλον όλα αυτά που λέγονται είναι απλά… ιστορίες. Αλλά όλοι έχουν είτε ένα βερνίκι παπουτσιού, είτε μια παντόφλα από το ξενοδοχείο που δουλεύουν.
Τι συμβαίνει όταν ένας πελάτης πεθάνει στο δωμάτιό του;
«Τέτοια περιστατικά είναι από αυτά που τα ξενοδοχεία δεν θέλουν να δουν το φως της δημοσιότητας. Ετσι, σε περίπτωση που ένας πελάτης πεθάνει στο δωμάτιό του, η σορός του βγαίνει από αυτό όσο πιο διακριτικά γίνεται. Ναι, μπορεί να έρθουν ασθενοφόρα και ιατροδικαστές, αλλά όταν είναι ένας φυσιολογικός θάνατος είναι δυνατό η σορός να μεταφερθεί μέσω του ασανσέρ του προσωπικού και να βγει από την πίσω έξοδο».
Στη συνέχεια, τα δωμάτια απολυμαίνονται, καθαρίζονται και δίνονται ξανά σε χρήση. Και αυτό μπορεί να γίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι μπορείτε να φανταστείτε. Και φυσικά, απαγορεύεται στους υπαλλήλους να αποκαλύψουν λεπτομέρειες γύρω από τα περιστατικά αυτά, συμπεριλαμβανομένων των αιτιών θανάτου και τον αριθμό του δωματίου όπου έμεναν. «Ο θάνατος είναι μέρος της ζωής του ξενοδοχείου. Μάλιστα, πολλοί αυτόχειρες προτιμούν να βάλουν τέλος στη ζωή τους σε δωμάτια ξενοδοχείων…».
Το προσωπικό έχει πρόσβαση στα χρηματοκιβώτια που είναι μέσα στα δωμάτια;
Οχι, δεν έχει. Τα χρηματοκιβώτια είναι απολύτως ασφαλή. «Ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να ανοίξει το χρηματοκιβώτιο σε περίπτωση που ξεχάσετε τον κωδικό του και του το ζητήσετε είναι ο διευθυντής του τμήματος ασφαλείας του ξενοδοχείου, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο που μόνο αυτοί έχουν εκπαιδευτεί και έχουν εξουσιοδοτηθεί να χρησιμοποιούν».
Τι γίνονται τα μισοτελειωμένα ρολά χαρτιού υγείας;
Εξαρτάται από το ξενοδοχείο. Στο πνεύμα της προστασίας του περιβάλλοντος, πολλά ξενοδοχεία τα αφήνουν στα μπάνια των δωματίων προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν οι επόμενοι πελάτες. Αλλοι τα πετούν και τα χρησιμοποιούν για άλλες δουλειές, όπως, αντί για ρολό χαρτιού, για την καθαριότητα του ξενοδοχείου.