Δεν επηρεάστηκε από τις πρόσφατες βομβιστικές επιθέσεις στην Αθήνα ο ρυθμός των προκρατήσεων από το εξωτερικό για διακοπές στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να παραμένει εφικτός ο στόχος για 17 εκατ. αφίξεις το 2013, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης.
«Από τη Βρετανία και τη Γερμανία οι προκρατήσεις είναι αυξημένες σε διψήφιο ποσοστό, ενώ για πρώτη φορά υπάρχουν και προκρατήσεις από Ρωσία. Τα μηνύματα είναι θετικά και από τις αγορές της Τουρκίας, του Ισραήλ και των Βαλκανίων», σημείωσε.
Αναφερόμενος ειδικότερα στην εταιρεία Marketing Greece AE, που έχει ως στόχο την προβολή του ελληνικού τουρισμού, ο κ. Ανδρεάδης σημείωσε ότι αυτή βρίσκεται, προς το παρόν, σε φάση συγκέντρωσης κεφαλαίων.
«Εφόσον τα απαιτούμενα κεφάλαια συγκεντρωθούν μέσα στον Φεβρουάριο, θα ξεκινήσει αμέσως η στελέχωση της εταιρείας, ώστε να προχωρήσει η δημιουργία της, γιατί θέλουμε να προλάβουμε, σε έναν βαθμό, και τη φετινή σεζόν», εξήγησε.
Μια πρώτη ενημερωτική κρούση για τις δυνατότητες της εταιρείας έγινε χθες στη Θεσσαλονίκη, προς περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες και φορείς του βορειοελλαδικού τουρισμού, με την ευκαιρία της σύσκεψης στο ΥΜΑ-Θ.
Υπενθυμίζεται ότι, αρχικά, προβλεπόταν η συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία με ποσοστό 30%, γεγονός που τελικά δεν τελεσφόρησε, λόγω οικονομικής αδυναμίας, με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα να περάσει, προς το παρόν τουλάχιστον, στα «χέρια» των ιδιωτών (σ.σ. η μετοχική σύνθεση της εταιρείας περιλαμβάνει σήμερα τον ΣΕΤΕ, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο-ΞΕΕ και την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας-ΕΔΕΕ).
Το ερώτημα πάντως είναι αν εκτός από τις αφίξεις θα πάνε καλά και τα έσοδα. Διότι πολλά ξενοδοχεία οδηγούνται σε «λουκέτο» ή βγαίνουν «στο σφυρί», κι ας ευημερούν οι αριθμοί των αφίξεων. Κι αυτό είναι αναμενόμενο όταν τα πακέτα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές. Πλην όμως, τόσο το αρμόδιο υπουργείο όσο και διάφοροι κλαδικοί φορείς του τουρισμού επιμένουν ακόμη και σήμερα να «ευλογούν τα γένια τους» αναφερόμενοι στους αριθμούς των αφίξεων και όχι στο πρακτικό «δια ταύτα», δηλαδή το πόσα χρήματα μπαίνουν τελικά στο ταμείο του κάθε ξενοδοχείου.