Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Ούτε αυτή τη φορά φαίνεται ότι θα “κληρώσει” για τον διαγωνισμό του νέου αεροδρομίου Κρήτης, στο Καστέλι Ηρακλείου αφού όλα δείχνουν ότι θα οδηγηθεί σε νέα παράταση.
Οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες θέτουν και νέα ζητήματα σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού και το περιερχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, κάτι που θα οδηγήσει όπως αναμένεται, το υπουργείο Υποδομών να δώσει και νέα παράταση. Η τρέχουσα προθεσμία λήγει στις 16 Δεκεμβρίου και πρόκειται περί παράτασης που δόθηκε από τον περασμένη Νοέμβριο.
Για το διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, επισήμως, και οι τρείς μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστιικοί όμιλοι –ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P ABAΞ, οι οποίοι θα συνασπισθούν με ισχυρά ονόματα του εξωτερικού (VINCI, ΑCS, Bouygues. Ο ανάδοχος θα κατασκευάσει τόσο το αεροδρόμιο, όσο και τις οδικές συνδέσεις, με ένα συνολικό κόστος άνω των 800 εκατ. ευρώ.
Και στον προηγούμενο διαγωνισμό, πάντως, είχαν πάρει τα τεύχη δημοπράτησης ισχυροί όμιλοι, αλλά στο τέλος ουδείς εμφανίστηκε με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος.
Το έργο εξαγγέλλεται εδώ και δέκα χρόνια άλλα ακόμη δεν μπορεί να υλοποιηθεί ενώ ο υπουργός Υποδομών το έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητα.
Παρόλα αυτά, το έργο φαίνεται ότι ακολουθεί την μοίρα όλων των συμβάσεων παραχώρησης καθώς η χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, κάνει τράπεζες και επενδυτές ιδιαίτερα διστακτικούς ως προς τα ελληνικά έργα. Την ίδια τύχη έχουν εδώ και πάρα πολύ καιρό και τα τρία οδικά έργα της νέας γενιάς παραχωρήσεων που σέρνονται από παράταση σε παράταση καθώς ουδείς καταθέτει προσφορές. Πρόκειται για τρία έργα, ένα εκ των οποίων θεωρείται ιδιαίτερα εμπορικό αφού εκτιμάται ότι θα καλύπτει μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους από ότι η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πρόκειται για την ζεύξη της Σαλαμίνας ενώ τα άλλα δυο έργα αφορούν την Ζεύξη της Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα που θα ενώσει τις δυο εθνικές οδούς, λειτουργώντας ως ευρεία παράκαμψη της Αττικής.