Γράφει ο Γιάννης Νικήτας
Η Ελληνική Αστυνομία το προηγούμενο χρονικό διάστημα παρέλαβε τα πρώτα τρία μη επανδρωμένα αεροσκάφη Ισραηλινής κατασκευής και προέλευσης. Πρόκειται για συνολικά επτά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τα οποία θα αναλάβουν αποστολές επιτήρησης. Μέσω κατάλληλων αισθητήρων που φέρουν θα μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων ώστε να υπάρχει πλήρης τακτική εικόνα στους επιτελείς της Ελληνικής Αστυνομίας.
Το πρόβλημα είναι πως ενώ σαν ιδέα είναι εξαιρετική οι γνωστές ελληνικές αγκυλώσεις και γραφειοκρατικές στρεβλώσεις τα κρατούν στο έδαφος. Τη δεδομένη χρονική στιγμή βρίσκονται αποθηκευμένα στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων στο Μαρκόπουλο Αττικής. Σωστά, τα μέσα αποδόθηκαν στη Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων όμως όχι στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Ελληνικής Αστυνομίας. Με άλλα λόγια αντί τα μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη να δοθούν αμέσως στους ανθρώπους με αεροπορική κουλτούρα, φιλοσοφία, νοοτροπία και παιδεία δόθηκαν σε λάθος ανθρώπους τη στιγμή που ύπαρξη ενός τέτοιου μέσου δεν είναι και το πλέον απλό.
Οι πρώτες δοκιμές έλαβαν χώρα στην περιοχή της Κωπαΐδας, στη Βοιωτία και πήγαν αρκετά καλά φανερώνοντας την υψηλή αξία αυτών των εναέριων μέσων. Όμως εκτός του ότι αποδόθηκαν στους λάθους ανθρώπους ή πιο σωστά όχι στους πλέον ειδικούς καμία πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης δεν φρόντισε για το απαραίτητο νομικό πλαίσιο. Η δε Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σφυρίζει αδιάφορα αφού ως ένας άλλος δημόσιος οργανισμός αντιμετωπίζει τα γνωστά κλασσικά ελληνικά προβλήματα έλλειψης οργάνωσης, προγραμματισμού, πειθαρχίας κτλ.
Πρέπει να τονιστεί ότι η χρήση ενός τέτοιου ιπτάμενου μέσου πάνω από τον πολεοδομικό ιστό δεν είναι εύκολη. Κι αυτό γιατί πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος. Βεβαίως, εκτός του ατυχήματος απαιτούνται οι άνθρωποι που θα είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το αεροπορικό αντικείμενο είτε σε επίπεδο χειρισμού είτε σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης – συντήρησης. Σε άλλες χώρες του εξωτερικού ο χειριστής drone οφείλει βάσει νόμου να διαθέτει ερασιτεχνικό δίπλωμα χειριστή αεροσκάφους πχ: PPL ώστε να είναι γνώστης των θεμελιωδών αεροπορικών ζητημάτων (νομοθεσία, μετεωρολογία, φρασεολογία κτλ). Εκτός της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας την πλέον εξειδικευμένη εμπειρία διαθέτει το Σύνταγμα Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου και Επιτήρησης.
Δυστυχώς μέχρι πρότινος, το αποτέλεσμα είναι τα μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη της Ελληνικής Αστυνομίας να είναι κλεισμένα σε κάποια αποθήκη στο Μαρκόπουλο και ως εκ τούτου να μην προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους.
Ελπίζουμε να μην έχουν την τύχη των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος που από τα 6 αν και υπερσύγχρονα είναι ζήτημα εάν πετάνε δύο.