Τις επιπτώσεις της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας έχει αρχίσει και δέχεται το πλέον βασικό είδος διατροφής. Το ψωμί. Ναι, το ψωμί. Οι έρευνες δείχνουν ότι δυο στους δέκα καταναλωτές έχουν σταματήσει να αγοράζουν ψωμί, η κατανάλωση του οποίου κατά συνέπεια έχει αρχίσει και παρουσιάζει πτωτικές τάσεις. Μπορεί οι βασικότεροι λόγοι της πτώσης να είναι η μείωση των μελών της οικογένειας και οι λόγοι υγείας/ δίαιτας, αλλά υπάρχει να (τρομακτικό) αν το σκεφτεί κανείς καλά ποσοστό 22,9% που δηλώνει ότι σταμάτησε να αγοράζει ψωμί για λόγους οικονομίας! Ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με δυο χρόνια πριν…
Μάλιστα σχεδόν τέσσερις στους δέκα καταναλωτές πιστεύει ότι η τιμή του ψωμιού στην Ελλάδα είναι ακριβότερη σε σχέση με άλλες χώρες. Τούτο το στοιχείο δεν πολυαρέσει στους αρτοποιούς οι οποίοι ισχυρίζονται ότι τα στοιχεία τους λένε το αντίθετο. Αλλά αυτό που δεν αντιλαμβάνονται (κι όχι μόνο αυτοί) είναι πως η αίσθηση που έχει ο καταναλωτής είναι ισχυρότερη των στοιχείων…
Δηλαδή, δεν παν να λένε ότι θέλουν οι αριθμοί, αν ο κόσμος πιστεύει πως είναι ακριβό, πάει και τέλειωσε, δεν το αγοράζει. Κι εδώ που τα λέμε δεν είναι και τελείως άστοχη η αίσθηση αυτή. Η ανάπτυξη των bake off στα σούπερ μάρκετ δεν πατάει μόνο στην ευκολία αλλά και στην ελκυστικότερη τιμή. Αυτό ήταν και είναι το κύριο όπλο τους, γι’ αυτό έχουν λυσσάξει οι αρτοποιοί τα τελευταία χρόνια να το καταστήσουν μέχρι κι «επικίνδυνο» για την υγεία, γι’ αυτό κι έχουν «επιβάλλει» στους διοικούντες να θεσμοθετήσουν σειρά περιορισμών για να εμποδίσουν την ανάπτυξή του (μέχρι και με πρόστιμα από την ΕΕ κινδυνεύουμε)…
Η μείωση του τζίρου των αρτοποιείων 36,73% κατά μέσο όρο, ας ελπίσουμε ότι θα τους προβληματίσει. Κι αντί να ασχολούνται με το σπίτι του γείτονα, ας φροντίσουν να κάνουν το δικό τους πιο όμορφο κι ανταγωνιστικό…