Περιορίζονται σταδιακά οι απώλειες στις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας. Ενώ η χειμερινή σεζόν ξεκίνησε με μείωση της ζήτησης σε ποσοστό 90%, τον περασμένο Οκτώβριο, τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου η ζήτηση ήταν μειωμένη κατά 70% σε σχέση με το 2012 και στα μέσα μήνα στο 55%-60%.
Όπως εκτιμούν οι εταιρείες, σε καμία περίπτωση οι όγκοι των πωλήσεων, δεν θα φτάσουν αυτούς πριν από την αύξηση της φορολόγησης από 60 ευρώ σε 332 ευρώ το χιλιόλιτρο. Η αύξηση της τιμής, οδήγησε χιλιάδες νοικοκυριά στην υποκατάσταση του πετρελαίου θέρμανσης με εναλλακτικές λύσεις, από ξύλα στο τζάκι, φυσικό αέριο όπου είναι διαθέσιμο, αντλίες θερμότητας, ηλεκτρικά σώματα, κλιματιστικά κλπ για την κάλυψη έστω και στοιχειωδών των αναγκών θέρμανσης.
Ωστόσο, όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αγορά του πετρελαίου θέρμανσης παύει να έχει τη σημασία της, καθώς ενώ εκπροσωπούσε περίπου το 30% του συνόλου της αγοράς καυσίμων, θα καταλήξει στο 15% το πολύ 20%.
Οι θιγόμενοι, εκτός των βέβαια των καταναλωτών, βρίσκονται σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή διυλιστήρια, εταιρείες, μεταπωλητές θέρμανσης, πρατήρια. Ωστόσο, όπως μας λένε οι άνθρωποι της αγοράς, οι περισσότερο θιγόμενοι είναι οι μεταπωλητές, αφού μόνη δραστηριότητα έχουν τη διανομή πετρελαίου θέρμανσης.
Και για να πούμε την «κακία» μας, είναι ο κλάδος που μαζί με τους βυτιοφορείς, ευθύνονται για το όργιο παρανομιών (λαθρεμπόριου, κλοπής, ελλειμματικών παραδόσεων) στο κύκλωμα του πετρελαίου θέρμανσης. Τι να πούμε; Ας πρόσεχαν…