Σε μια δήλωση που έστειλε στο Γαλλικό Πρακτορείο την Τετάρτη, ο Sébastien Bras, επικεφαλής του εστιατορίου Le Suquet στο Λαγκιόλ (Laguiole) της Aβερόν (Aveyron) ζητά να μην συμπεριληφθεί η επιχείρησή του στον επόμενο κατάλογο των διάσημων αστεριών «Michelin».
Ο Bras, επικεφαλής του εστιατορίου για δέκα χρόνια, λέει ότι θέλει να «ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο της επαγγελματικής του ζωής χωρίς την ανταμοιβή του κόκκινου οδηγού, αλλά με το ίδιο πάθος για τη μαγειρική». Δήλωσε πως έχει πίστη στην ομάδα του και θα συνεχίσει να επιδιώκει την αριστεία. «Στο 46 μου θέλω να δώσω ένα νέο νόημα στη ζωή μου: την επαγγελματική μου ζωή, τη ζωή μου γενικά, και να επαναπροσδιορίσω αυτό το ουσιαστικό» εξηγεί. «Σήμερα, θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, να συνεχίσουμε με γαλήνη, χωρίς στρες…» καταλήγει.
«Ο οδηγός Michelin λαμβάνει υπόψη το αίτημα του Bras, σεφ του εστιατορίου τριών αστέρων να μην περιληφθεί στον προσεχή οδηγό γαστρονομίας και θα”εξετάσει το αίτημά του, κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά», ανακοίνωσε η Κλερ Ντορλάν-Κλοζέλ, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του ομίλου Michelin. «Είναι η πρώτη φορά που ένας σεφ μάς ζητεί να μην περιλαμβάνεται πλέον στον οδηγό, το λαμβάνουμε υπόψη και το σεβόμαστε», δήλωσε η Κλερ Ντορλάν-Κλοζέλ διευκρινίζοντας ωστόσο ότι η εξαίρεση αυτή «δεν θα είναι αυτόματη. Οι ομάδες θα εξετάσουν το αίτημα, θα σκεφτούμε τι θα κάνουμε. Ο οδηγός Michelin δεν καταρτίζεται για τους εστιάτορες αλλά για τους πελάτες, η ανεξαρτησία του έγκειται επίσης στην απόδοση τιμητικών διακρίσεων».
Πριν από τον Μπρα, και άλλοι σεφ παραιτήθηκαν από την κούρσα των αστεριών. «Το 2005 ο σεφ Αλέν Σαντερέν στο παρισινό ρεστοράν Lucas Carton είχε παραδώσει τα τρία αστέρια του οδηγού αλλά γιατί άλλαξε αντίληψη. Το 2006 ο Αντουάν Βεστερμάν έκανε το ίδιο. Το 2008 ο Ολιβιέ Ρελινγκέρ έκλεισε το ρεστοράν τριών αστέρων που είχε», εξήγησε η Κλερ Ντορλάν-Κλοζέλ. Όσον αφορά τη «μεγάλη πίεση» που επικαλείται ο Σεμπαστιέν Μπρα ότι οφείλεται στα τρία αστέρια, η Κλοζέλ υπογράμμισε ότι αυτή είναι «έμφυτο χαρακτηριστικό της άριστης ποιότητας». «Η υπεροχή προϋποθέτει εργασία και σοβαρότητα, αυτό είναι αναμφισβήτητο». Αλλά αυτό δεν ισχύει μόνο για τον τομέα της γαστρονομίας, ισχύει επίσης για τους πρωταθλητές. “Εμείς συνηθίζουμε να λέμε στους σεφ, μην δουλεύετε για τον οδηγό, δουλέψτε για τον πελάτη», προσθέτει.
Πηγή:lifo