Γράφει η Ηλέκτρα Χατζοπούλου
Τον Σταύρο και την ιδέα του τους γνώρισα στο διαγωνισμό Generation N της Nissan όπου τον ρώτησα από που έχει αγοράσει τη θήκη του κινητού του. Όταν μου εξήγησε ότι την έφτιαξε μόνος του, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη φύκια, η αρχική μου σκέψη ήταν να του κλέψω τη θήκη, η δεύτερη και πιο ώριμη ήταν να του πάρω συνέντευξη.
Ο Σταύρος, λοιπόν, είχε ένα όραμα να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό, κάτι το οποίο θα αφυπνίσει συνειδήσεις, κάτι που θα φέρει μια αλλαγή. Το όραμα του αυτό έγινε ιδέα, να φτιάξει από τα φύκια της Ποσειδωνίας υλικά, αρκετά υψηλής αισθητικής αν θέλετε τη γνώμη μου. Και από την ιδέα πέρασε στο σχέδιο δράσης.
Συζητήσαμε αρκετά ώστε να μπορώ να διηγηθώ εγώ την ιστορία του. Ωστόσο προτιμώ να δώσω το λόγο στον ίδιο καθώς κανείς δεν μπορεί να μιλήσει και να προβάλει την εταιρεία σου από εσένα τον ίδιο.
Σχέση με επιχειρηματικότητα από μικρός;
Από μικρός θυμάμαι τον πατέρα μου να φέρνει οικονομικές εφημερίδες στο σπίτι. Με το που τις διάβαζε ήταν δικές μου. Δεν ξέρω αν τα ερεθίσματα της παιδικής και εφηβικής μας ηλικίας παίζουν ρόλο στη μετέπειτα πορεία μας αλλά μπορώ να πω ότι στη δική μου περίπτωση έπαιξε σημαντικό Και οι αγάπη μου για τα οικονομικά φυσικά. Θυμάμαι τις Αρχές Οικονομικές Θεωρίας, δεν υπήρχε σελίδα που να μην έχω διαβάσει, αν ακούγομαι πολύ ξενέρωτος να μου το πεις.
Το ένα άτομο που σε ενέπνευσε να μπεις στο παιχνίδι;
Παύλος Ευμορφίδης ή αλλιώς ο Mr. Cocomat, ο άνθρωπος απλώς δεν υπάρχει. Σε μια ομιλία του λοιπόν για το tedx academy το 2013 γυρνάει και μας λέει «Ρε παιδιά κάντε κάτι με αυτά τα φύκια». Για εμένα ήταν η κινητοποίηση που χρειαζόμουν.
Έτσι γεννήθηκε η Phee;
Πρόσεξε όχι η Phee αλλά η ιδέα της Phee. Για να έχεις την εταιρεία χρειάζεσαι και το προιόν το οποίο εμείς αποκτήσαμε το καλοκαίρι του 2015, όπου και μετακόμισα στην Πάτρα. Εκεί χρειαζόμουν κάποιον ο οποίος θα δώσει την τεχνογνωσία, εξοπλισμό, και πρώτη ύλη. Ευτυχώς στην περίπτωση μας υπήρχε αρκετή ( γέλια).
Για ποιο λόγο φύκια;
Είναι μια πρώτη ύλη με μεγάλη αξία και σε αφθονία. Μια αφθονία την οποία οι τοπικές αρχές προσπαθούν να καταπολεμήσουν δαπανώντας υπέρογκα ποσά. Σε αυτό το σημείο ερχόμαστε εμείς ζητώντας του αντί να τα θάψουν να μας τα δώσουν. Έτσι βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι.
Μένουμε Ελλάδα;
Στα γενικότερα πλαίσια της φιλοσοφίας μας κυριαρχεί το «Μένουμε Ελλάδα». Μη το πάρεις λάθος προφανώς και έχουμε βλέψεις για το εξωτερικό αλλά θα θέλαμε η μονάδα παραγωγής μας να είναι εδώ. Έτσι έρχομαι και στο θέμα του τουρισμού, αντί κάποιος να αγοράσει κάτι κλασσικό μπορεί να απευθυνθεί σε εμάς. Να σημειώσω επίσης ότι κάθε αντικείμενο είναι μοναδικό.
Τα νέα σας;
Τα νέα μας… Λοιπόν είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γιατί πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Public. Διαγωνιζόμαστε μαζί με άλλες 20 εταιρείες για τη Generation N που διοργανώνει η Nissan. Πάνω σε αυτό αν σας αρέσει η ιστορία μου μπορείτε να μας ψηφίσετε εδώ. Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει ένα νέο στο Instagram το οποίο έχουμε ονομάσει Phee Ambassadors. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα μας εδώ, ενώ αν σας αρέσουν οι φωτογραφίες και πιστεύετε ότι μια θήκη Phee ή γιατί όχι και μια ρακέτα θα σας ταίριαζε, θα χαρώ να επικοινωνήσετε μαζί μας. Στο μεταξύ μπορείτε να δείτε τη σελίδα μας στο Instagram εδώ.
Ξεκινάω τη δική μου startup, τι θα με συμβούλευες;
Έλα ρε αλήθεια; Λοιπόν ομάδα, ομάδα, ομάδα. Δεν ξέρω τι θα έκανα χωρίς τη δική μου.
Πείτε με κυνική αλλά ιδέες, όραμα για ένα καλύτερο αύριο, η λογική του να κυνηγάς τα όνειρα σου μου φαντάζει σε πολλές περιπτώσεις φύκια και μεταξωτές κορδέλες (επηρεάστηκα από τη συνέντευξη). Όταν όμως την ιδέα σου τη κάνεις στόχο και τη συνοδεύεις με σκληρή δουλειά, βλέπε Σταύρο, τότε συμβαίνουν ωραία πράγματα.
Η Ηλέκτρα αγαπάει δύο πράγματα, να ταξιδεύει και να λέει ιστορίες. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τις περιπέτειες της μπορείς να μπεις στο http://streeteller.com/.