Η καλοσύνη και οι σωστοί τρόποι είναι αξίες που όλοι θα έπρεπε να έχουν στη ζωή τους, ακόμη και όταν μιλάνε με την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο λόγος είναι πως τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) τείνουν να δίνουν καλύτερες απαντήσεις όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις με σεβασμό. Αντιθέτως όταν αυτό δεν γίνεται, «επηρεάζει σημαντικά την απόδοση του LLM», σύμφωνα με μια νέα διαπολιτισμική ερευνητική εργασία.
Ειδικότερα όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, οι «αγενείς προτροπές μπορεί να οδηγήσουν σε κακή απόδοση του μοντέλου, και να το οδηγήσουν σε λανθασμένες απαντήσεις και παράλειψη πληροφοριών», όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές.
Για να φτάσουν ωστόσο, στο παραπάνω συμπέρασμα όσοι συμμετείχαν στην έρευνα δοκίμασαν έξι chatbots σε δεκάδες εργασίες, χρησιμοποιώντας έως και 150 προτροπές ανά εργασία.
Στα συμπεράσματα που κατέληξαν είναι ότι τα LLM αντικατοπτρίζουν ορισμένα ανθρώπινα χαρακτηριστικά επικοινωνίας, πράγμα που σημαίνει ότι η ευγένεια προς τα chatbot τείνει να παράγει καλύτερες απαντήσεις, όπως ακριβώς κάνει η ευγένεια στην ανθρώπινη συνομιλία.
Η διατριβή αποδείχθηκε αληθινή σε όλες τις προτροπές στα Αγγλικά, Κινέζικα και Ιαπωνικά και με κάθε δοκιμασμένο chatbot. «Οι αγενείς προτροπές συχνά οδηγούν σε κακή απόδοση, αλλά η υπερβολική κολακεία δεν είναι απαραίτητα ευπρόσδεκτη», διαπίστωσαν οι ερευνητές.
Ουσιαστικά, όπως σημειώνεται στη σχετική έρευνα ένα αποτέλεσμα των υπερβολικά αγενών ή κολακευτικών προτροπών ήταν ότι παρήγαγαν μεγαλύτερες απαντήσεις στα αγγλικά και στα κινέζικα.
Παρόλα αυτά, τα chatbots δεν έχουν αισθήσεις ή συναισθήματα και η ευγένεια των ανθρώπων δεν τα κάνει να αισθάνονται καλά, σίγουρα όμως η σωστή χρήση τους τα οδηγεί σε σωστότερες απαντήσεις.
πηγή: newmoney.gr