Το ChatGPT που κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο και έγινε σχεδόν αμέσως viral προσελκύοντας εκατομμύρια χρήστες, έχει χρησιμοποιηθεί για τη συγγραφή δημοσιογραφικών άρθρων, ή στίχων στο ύφος διαφόρων καλλιτεχνών και τη σύνταξη περιλήψεων ερευνητικών εργασιών που κατάφεραν να ξεγελάσουν ορισμένους επιστήμονες.
Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να δώσει λεπτομερείς απαντήσεις σε απλές ερωτήσεις όπως «Ποιος ήταν ο 25ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών;» καθώς και απαντήσεις σε πιο σύνθετες ερωτήσεις όπως «Ποιες πολιτικές εξελίξεις οδήγησαν στην πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας;».
Ωστόσο, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο με άγνωστες μακροπρόθεσμες συνέπειες, ένας αυξανόμενος αριθμός σχολείων και εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, ανησυχεί ότι μαθητές και φοιτητές θα το χρησιμοποιούν για να γράφουν τις εργασίες τους.
Η Κρίστεν Άσπλιν, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ, εντάχθηκε σε μια νέα ομάδα στο Facebook για εκπαιδευτικούς οι οποίοι μοιράζονται τις ανησυχίες τους και ανταλλάσσουν απόψεις και ιδέες σχετικά με τον σχεδιασμό των μαθημάτων και των εργασιών μετά την κυκλοφορία του ChatGPT. Η Άσπλιν αποφάσισε τελικά να ξανασχεδιάσει τα μαθήματα που διδάσκει και πλέον ζητά από τους φοιτητές της να παραδίδουν τις εργασίες τους σε διάφορα στάδια της συγγραφικής διαδικασίας.
«Δίνω έμφαση και προσέχω περισσότερο τα πρώτα στάδια της συγγραφικής διαδικασίας, ώστε να μπορώ να βλέπω την πρόοδό τους», δήλωσε η καθηγήτρια.
Εν τω μεταξύ, ορισμένα δημόσια σχολεία στη Νέα Υόρκη και το Σιάτλ έχουν ήδη απαγορεύσει στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν το ChatGPT στα δίκτυα Wi-Fi και τις συσκευές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Ωστόσο, άλλοι εκπαιδευτικοί παροτρύνουν τους συναδέλφους τους να μην αντιδρούν υπερβολικά σε αυτή τη νέα τεχνολογία.
«Υπάρχει μια μαζική αντίδραση καθώς κάποιοι υποστηρίζουν ότι το ChatGPT ενδεχομένως να καταστρέφει την διαδικασία της συγγραφής, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι στην πραγματικότητα είναι κάτι καλό», δήλωσε ο Άλαν Ριντ, αναπληρωτής καθηγητής Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο Coastal Carolina. «Πρέπει να προσπαθήσουμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στις δύο πλευρές και να αναγνωρίσουμε τα μειονεκτήματα του εργαλείου μαζί με τα θετικά».
Ένας άλλος καθηγητής, ο Κέβιν Πίτλ, ζητά πλέον από τους φοιτητές του να τους δώσουν παραπομπές συγκεκριμένων πηγών που δεν είναι διαθέσιμες στο ChatGPT.
«Πριν αναθέσω μια εργασία, τσεκάρω το ChatGPT για να δω τι ‘ξέρει’ ή τι δεν ‘ξέρει’ για το συγκεκριμένο θέμα», είπε χαρακτηριστικά.
Ορισμένες εταιρείες, όπως η Turnitin, αναπτύσσουν ήδη εργαλεία ανίχνευσης λογοκλοπής που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να εντοπίσουν τις εργασίες που έχουν γραφτεί με τη βοήθεια του ChatGPT. Ένας φοιτητής του Princeton, ο Έντουαρντ Τουάν, ανέπτυξε μια εφαρμογή που ονόμασε ZeroGPT, η οποία εντοπίζει κείμενα του ChatGPT. Ο Τουάν δήλωσε στο CNN ότι περισσότεροι από 95.000 χρήστες έχουν ήδη δοκιμάσει τη beta έκδοση της ZeroGPT, και σημείωσε ότι μέχρι στιγμής υπάρχει τεράστια ζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, δεν θέλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί να απαγορέψουν την χρήση του ChatGPT.
Η Λέσλι Λέιν, καθηγήτρια Αγγλικών και Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο του Lynchburg στη Βιρτζίνια, συμφωνεί. Η Λέιν σχεδιάζει τώρα να διδάξει στους φοιτητές πώς το ChatGPT θα μπορούσε να βελτιώσει τα γραπτά τους.
«Όπως και με άλλες νέες τεχνολογίες, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτές για να βοηθήσουν τους μαθητές να εκφράσουν τις ιδέες τους», είπε. «Οι μαθητές πρέπει απλώς να μάθουν πώς να βελτιώνουν τη γραφή του και να το προσαρμόζουν στη δική τους φωνή», πρότεινε η καθηγήτρια.
ΠΗΓΗ: CNN
Πηγή: ertnews.gr