«Διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση της βιωσιμότητας μιας μεγάλης εθνικής υποδομής, της Εγνατίας Οδού», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο, «που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του οδικού χάρτη της Βόρειας Ελλάδας, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Συνδέεται με την ΠΑΘΕ και την Ιόνια Οδό, ενώ προχωρά και η σύνδεσή της με τον Ε65. Όλος ο κορμός της ηπειρωτικής Ελλάδας αποκτά έτσι ένα επαρκές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που κάνει ασφαλέστερη και ταχύτερη τη διέλευση ανθρώπων και εμπορευμάτων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι: «Το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει σημαντικό τίμημα, το δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί έως σήμερα από την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ».
Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας: «Πεποίθησή μας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι ότι με τη δημιουργική και θεσμική συμβολή όλων μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει βιώσιμες, ανθεκτικές και υψηλού επιπέδου υποδομές και μεταφορές».
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε:
«Κλείνουμε σήμερα τον μακρύ κύκλο ενός δύσκολου διαγωνισμού και έχουμε μπροστά μας ένα πολύ σημαντικό έργο: την παράδοση της Εγνατίας Οδού στον παραχωρησιούχο. Αυτό είναι ένα ακόμη μεγάλο άλμα που θα οδηγήσει και στον εκσυγχρονισμό της, καθώς ο δρόμος αυτός που έδωσε ζωή σε απομονωμένες περιοχές τριών Περιφερειών της Βορείου Ελλάδος, ένα τιτάνιο επίτευγμα, είναι ένα έργο που ήδη έχει αρχίσει να γηράσκει. Από την πλευρά μας, στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα εξαντλήσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε όλες οι υποχρεώσεις μας να γίνουν πράξη με τον πιο σύντομο και αποτελεσματικό τρόπο».
Ακολουθεί η πλήρης τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει ως βασικές προτεραιότητες τη δημιουργία νέων, βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών και μεταφορών, αλλά και την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων.
Διαρκής στόχος είναι οι ασφαλέστερες και ταχύτερες μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και η αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών.
Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και η σημερινή υπογραφή σύμβασης παραχώρησης, με αντικείμενο την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων της, για 35 χρόνια.
Η παρούσα συμφωνία αυτή αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, τη Βόρεια Ελλάδα, την εθνική οικονομία.
Το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει σημαντικό τίμημα, το δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί έως σήμερα από την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ.
Οι υποδομές του οδικού άξονα θα αναβαθμιστούν.
Θα γίνει βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων αξόνων, οι οποίοι έχουν συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα και συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία.
Θα αναβαθμιστεί ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι, ώστε αυτός να αποκτήσει τεχνικές προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας.
Θα κατασκευαστούν 16 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, όπως αρμόζει σε κάθε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Κατά την πρώτη πενταετία, αναμένεται να ολοκληρωθούν επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης, προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης, συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, σε τρέχουσες τιμές.
Τέλος, το κόστος ελαφράς περιοδικής συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου ανέρχεται σωρευτικά στα 2,6 δισ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, σε τρέχουσες τιμές.
Συμπερασματικά, με τη σημερινή σύμβαση παραχώρησης, διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση της βιωσιμότητας μιας μεγάλης εθνικής υποδομής, της Εγνατίας Οδού.
Ενός αυτοκινητόδρομου που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του οδικού χάρτη της Βόρειας Ελλάδας, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Που συνδέεται με την ΠΑΘΕ και την Ιόνια Οδό, ενώ προχωρά και η σύνδεσή της με τον Ε65.
Όλος ο κορμός της ηπειρωτικής Ελλάδας αποκτά έτσι ένα επαρκές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που κάνει ασφαλέστερη και ταχύτερη τη διέλευση ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Πεποίθησή μας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι ότι με τη δημιουργική και θεσμική συμβολή όλων μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει βιώσιμες, ανθεκτικές και υψηλού επιπέδου υποδομές και μεταφορές.