Η Coca-Cola, μια από τις πιο γνωστές εμπορικές επωνυμίες στον κόσμο που διαθέτει ετησίωςτεράστια ποσά για διαφήμιση, ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι αναστέλλει για τουλάχιστον 30 ημέρες οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Facebook, αλλά και σε Τwitter και ΥουTube, διότι «δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στον κόσμο».
Αξιώνει από τις πλατφόρμες αυτές — τις οποίες πολλές άλλες μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν επίσης να μποϊκοτάρουν, να τους στερήσουν διαφημιστικά έσοδα ώστε να τις αναγκάσουν να κάνουν περισσότερα για την εξάλειψη του περιεχομένου μίσους — να επιδείξουν περισσότερη «διαφάνεια και υπευθυνότητα».
Η Coca-Cola θα επωφεληθεί από την παύση αυτή για να «κάνει αξιολόγηση των διαφημιστικών στρατηγικών (της) και να δει αν είναι απαραίτητες αναθεωρήσεις», εξήγησε ο Κουίνσι.
Η γιγαντιαία εταιρεία αναψυκτικών διευκρίνισε στο δίκτυο CNBC ότι η «παύση» αυτή δεν σημαίνει ότι εντάχθηκε στο κίνημα που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα από ενώσεις υπεράσπισης των Αφροαμερικανών και της κοινωνίας των πολιτών.
Με το όνομα #StopHateForProfit, η εκστρατεία μποϊκοτάζ των διαφημίσεων στο Facebook τον Ιούλιο υποστηρίζεται κυρίως από την NAACP, την σημαντικότερη οργάνωση για την προάσπιση των Αφροαμερικανών, την ColorOfChange, την ADL (Anti-Defamation League, εβραϊκή οργάνωση), τη FreePress και τη Sleeping Giants.
Έχει στόχο να εξασφαλίσει καλύτερους κανονισμούς όσον αφορά τις οργανώσεις που υποκινούν το μίσος, τον ρατσισμό ή τη βία στο Διαδίκτυο.
Νωρίτερα χθες η Unilever, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της βιομηχανίας τροφίμων και καλλυντικών παγκοσμίως, ανακοίνωσε επίσης ότι σταματάει τις διαφημίσεις της σε Facebook, Twitter και Instagram στις ΗΠΑ ως τουλάχιστον τις 31 Δεκεμβρίου του 2020.
«Λάβαμε την απόφαση να σταματήσουμε τη διαφήμιση στο Facebook, Instagram και Twitter στις ΗΠΑ», ανέφερε η Unilever σε ανακοίνωσή της. «Η πολωμένη ατμόσφαιρα δίνει επιπλέον ευθύνη στις εταιρείες να οικοδομήσουν ένα αξιόπιστο και ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον. Η δράση μας ξεκινά τώρα έως το τέλος του 2020». Εκπρόσωπος της Unilever είπε ότι η εταιρεία είχε δεσμευτεί να συνεργαστεί με εταιρείες στο διαδίκτυο, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, ειδικά στους τομείς της διχασμού και της ρητορικής μίσους κατά τη διάρκεια αυτής της πολωμένης εκλογικής περιόδου στις ΗΠΑ».
Υπό τις πιέσεις που δέχεται, το Facebook, ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζoύκερμπεργκ, ανακοίνωσε την ενίσχυση των κανόνων του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης απέναντι στα μηνύματα μίσους.