Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΗ, από το 1,2 εκατομμύρια καταναλωτές ρεύματος που έχουν εκκρεμείς οφειλές προς την εταιρία, οι 200.000 καλύπτουν το 45% του συνολικού αυτού χρέους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αυτοί οι 200.000 χρωστούν περίπου 1 δις ευρώ στη ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ τονίζει ότι, όσον αφορά διακοπές ρεύματος, δίνεται προτεραιότητα σε αυτούς τους καταναλωτές που έχουν οικονομική ευχέρεια, όπως ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, επιχειρήσεις, πολυτελείς κατοικίες και όχι στα φτωχά νοικοκυριά.
Η εταιρία, έδωσε αυτά τα στοιχεία ως διευκρινίσεις σήμερα, ενώ ξεκαθάρισε με ανακοίνωση της ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο περί αυξήσεων στα τιμολόγια.
Στην ανακοίνωση της η εταιρία επίσης επισημαίνει:
– Η ΔΕΗ πριν προσφύγει στο μέσο της αποκοπής λόγω χρέους έχει προηγουμένως εξαντλήσει όλα τα περιθώρια επίτευξης διακανονισμού με τους οφειλέτες της. Από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα διακανονισμών με το οποίο παρέχονται εξαιρετικά ευνοϊκές διευκολύνσεις για την αποπληρωμή των οφειλών. Συγκεκριμένα, η οφειλή μπορεί να εξοφληθεί σε έως και 36 δόσεις, με προκαταβολή ίση με το 10% της οφειλής. Η κάθε δόση μπορεί να φθάνει κατ’ ελάχιστο στο 30% του τρέχοντος λογαριασμού.
-Δεν γίνονται αποκοπές σε άτομα που είναι ενταγμένα στο μητρώο των ευάλωτων πελατών, σε όσους χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς επίσης σε περιοχές που έχουν πληγεί και τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Σε κάθε περίπτωση διακοπής και εφόσον γίνει διακανονισμός, ο ΔΕΔΔΗΕ φροντίζει να αποκαθιστά την ηλεκτροδότηση αυθημερόν. Σε ελάχιστες περιπτώσεις κατά τις οποίες, εξαιτίας λάθους ή αστοχίας του συστήματος υπάρξει καθυστέρηση, οι υπηρεσίες της ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι φροντίζουν άμεσα για την αποκατάσταση.
-Οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά (παρεμβάσεις στους μετρητές, ρευματοκλοπή, κλπ) δεν μπορεί να γίνει ανεκτή σε μια ευνομούμενη Πολιτεία. Στις περιπτώσεις αυτές η προκαταβολή κατά τον διακανονισμό ανέρχεται στο 30% – 50%.