Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά από το 84,9% των Ελλήνων χρηστών είναι… στην κορυφή της λίστας των διαδικτυακών δραστηριοτήτων που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ για το 2014, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2013.
Σύμφωνα με την «Έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας» της ΕΛΣΤΑΤ, η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα από το 82,3% των χρηστών, καταγράφοντας μικρή μείωση 1% σε σχέση με το 2013.
Αναλυτικά τα ποσοστά που καταγράφηκαν το 2014 για δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου:
• Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά 84,9%.
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 79,8%.
• Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κλπ.) 64,3%.
• Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, μουσική 52,0%.
• Web ραδιόφωνο ή Web τηλεόραση 51,6%.
• Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση Web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype) 45,0%.
• «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κλπ. προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους 34,3%.
• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα 29,7%.
• Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%.
• Δημιουργία ιστοσελίδας ή blog 6,7%.
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών π.χ. μέσω e-Bay, 5,7%.
• Κλείσιμο ραντεβού με γιατρό μέσω της ιστοσελίδας νοσοκομείου ή κέντρου υγείας 2,9%.
Παράλληλα, περίπου 7 στα 10 νοικοκυριά (64,7%) χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.
Τέλος, το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2014 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smartphone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7%, σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2013.