Σύντομα θα λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό σύστημα βεβαίωσης των προστίμων για τους παραβάτες οδηγούς.
Το 2020 η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία αποφάσισαν να τοποθετήσουν κάμερες σε φανάρια οι οποίες θα καταγράφουν τους παραβάτες οδηγούς που περνούν με κόκκινο.
Μετά από λίγο καιρό δύο κάμερες τοποθετήθηκαν, η μία στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και στην Καλαμακίου. Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά καθώς οι κάμερες κατέγραψαν 17 παραβάσεις την ώρα, ενώ ο υψηλότερος αριθμός καταγραφής παραβάσεων για κόκκινο φανάρι σε μία ημέρα ανήλθε σε 160 γεγονός που σημαίνει ότι οι Έλληνες οδηγοί αδιαφορούν για τους φωτεινούς σηματοδότες.
Πρόσφατα το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για την αγορά και τοποθέτηση 388 καμερών σε φανάρια σε όλη την Αττική, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες θα τοποθετηθούν άμεσα και θα λειτουργήσουν καθώς οι δύο πρώτες μπορεί να καταγράφουν ήδη τις παραβάσεις αλλά δυστυχώς δεν αποστέλλουν κανένα πρόστιμο στους παραβάτες οδηγούς!
Το Carandmotor.gr δημοσιεύει αποκλειστικά σε ποια φανάρια θα τοποθετηθούν οι κάμερες καταγραφής παραβατών οδηγών, όπου καταγράφεται και υψηλή παραβατικότητα και συχνά τροχαία ατυχήματα.
Τα σημεία τα έχει υποδείξει η Τροχαία και η Περιφέρεια Αττικής είναι υπεύθυνη για την σωστή λειτουργία και συντήρησή τους.
Πιο συγκεκριμένα οι νέες κάμερες καταγραφής παραβατών οδηγών στα φανάρια θα τοποθετηθούν:
- Στη Λεωφόρο Ποσειδώνος (Ελληνικό, Βούλα, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο)
- Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (Δάφνη, Αλίμου, Ιασωνίδου)
- Στη Λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου
- Στη Βασιλίσσης Σοφίας (συμβολή με την Βασιλέως Κωνσταντίνου)
- Στη Λεωφόρο Συγγρού (Φιξ)
- Στη Λεωφόρο Θησέως (Δαβάκη – Καλλιθέα)
- Στη Λεωφόρο Μεσογείων (Κατεχάκη και Αγία Παρασκευή)
- Στη Λεωφόρο Κηφισίας (Φάρος Ψυχικού, Υγεία, ΚΑΤ, Πανόρμου)
- Στη Λεωφόρο Μαραθώνος
- Στη Λεωφόρο Λαυρίου
- Στη διασταύρωση Υμηττού με το Α’ Νεκροταφείο (Παγκράτι)
- Στην Ηρώων Πολυτεχνείου και Παλαιού Πεντάρη (Ηλιούπολη)
Να υπενθυμίσουμε ότι οι δύο κάμερες που καταγράφουν τους παραβάτες οδηγούς στην Ποσειδώνος και Καλαμακίου όταν τέθηκαν σε λειτουργία αυτομάτως οι ημερήσιες παραβάσεις μειώθηκαν στο ελάχιστο, καθώς περιορίζονταν σε μόλις 5 φωτογραφίες. Μόλις οι οδηγοί έμαθαν ότι οι κάμερες καταγράφουν την παράβαση αλλά δεν αποστέλλεται το πρόστιμο αυτομάτως, η παραβατικότητα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο και από 5 κλήσεις ημερησίως αυτές αυξήθηκαν σε πάνω από 160 κλήσεις ημερησίως.
Οι νέες 388 κάμερες εννοείται ότι θα λειτουργούν κανονικά και το ηλεκτρονικό σύστημα θα στέλνει τις φωτογραφίες των παραβατών αλλά και video στην Τροχαία, όπου και θα ενημερώνονται οι παραβάτες οδηγοί ηλεκτρονικά για το χρηματικό πρόστιμο και τις υπόλοιπες ποινές που θα τους επιβληθούν.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι κάμερες δεν θα καταγράφουν μόνο εκείνους που έχουν περάσει με κόκκινο αλλά και τους οδηγούς που έχουν σταματήσει επάνω στις διαβάσεις πεζών που βρίσκονται πριν τα φανάρια! Με λίγα λόγια αν κάποιος οδηγός αυτοκινήτου ή δίκυκλου σταματήσει επάνω στη διάβαση πεζών το σύστημα όπως ορίζει και ο ΚΟΚ θα τον αντιμετωπίσει ως οδηγό που παραβίασε το κόκκινο φανάρι και θα υποστεί τις όποιες συνέπειες ορίζει ο ΚΟΚ.
O κ. Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας μιλώντας στο Carandmotor.gr σχετικά με την τοποθέτηση καμερών στην Αττική τόνισε ότι: «Η εγκατάσταση των 388 καμερών καταγραφής παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη στους δρόμους της Αττικής αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη είναι μία από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ή και θανατηφόρα ατυχήματα. Οι κάμερες αυτές, που θα εγκατασταθούν στα κρίσιμα σημεία της Αττικής, δεν στοχεύουν σε εισπρακτικά οφέλη, αλλά στην αποτροπή επικίνδυνων συμπεριφορών από τους οδηγούς. Το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε στην παραλιακή λεωφόρο έδειξε ότι η παρουσία των καμερών μειώνει σημαντικά τις παραβάσεις, καθώς οι οδηγοί γίνονται πιο προσεκτικοί όταν γνωρίζουν τις συνέπειες των πράξεών τους. Στόχος μας είναι να εφαρμόσουμε αυτή την επιτυχημένη πρακτική σε ευρύτερη κλίμακα, διασφαλίζοντας ότι οι κανόνες τηρούνται προς όφελος όλων των πολιτών. Με τη συλλογή των απαραίτητων στατιστικών στοιχείων και την πλήρη ενεργοποίηση του συστήματος, προσβλέπουμε σε μια πιο ασφαλή Αττική για όλους τους χρήστες των δρόμων».
Πηγή carandmotor.gr