Την προοπτική κατασκευής ενός δεύτερου τερματικού αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου αερίου στην περιοχή της Καβάλας στη Βόρεια Ελλάδα, εξετάζει η ΔΕΠΑ. Μετά από χρόνια συζητήσεων και προκαταρκτικών μελετών, η επιχείρηση προσανατολίζεται πλέον στην κατασκευή ενός πλωτού τερματικού με δυναμικότητα μικρότερη από αυτή της Ρεβυθούσας. Η επιλογή του πλωτού, όπως υποστηρίζεται, γίνεται για λόγους οικονομικότητας καθώς το κόστος είναι περίπου στο μισό του επίγειου, αλλά και των περιβαλλοντικών, καθώς πλέον οι εγκρίσεις για παρόμοια έργα απαιτούν πολλά χρόνια.
Αυτό που μαθαίνουμε είναι ότι ο πλωτός τερματικός επιδιώκεται να λειτουργήσει παράλληλα με το νέο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), στην κατασκευή του οποίου ποντάρουν οι χώρες Βόρεια της Ελλάδας, για την τροφοδοσία τους με αέριο εκτός Ρωσίας. Αυτό που προκύπτει από τις μέχρι στιγμής μελέτες, είναι ότι γύρω στα 2018-19 οι συνθήκες στη διεθνή αγορά υγροποιημένου αερίου θα είναι πολύ διαφορετικές από τις σημερινές. Aφ΄ενός θα έχουν αυξηθεί οι προσφερόμενες ποσότητες λόγω αμερικανικού shale gas και νέων ποσοτήτων από Αυστραλία, ενώ αφ΄ετέρου θα έχει διπλασιαστεί ο στόλος των δεξαμενοπλοίων υγροποιημένου αερίου (lng carriers), με βάση τις παραγγελίες που κάνουν στα ναυπηγεία οι εφοπλιστικές εταιρείες. Έτσι εκτιμάται ότι θα αναβαθμιστεί σημαντικά η σημασία του υγροποιημένου αερίου στην ενεργειακή ασφάλεια χωρών όπως της Βαλκανικής, οι οποίες μέχρι τώρα είναι εξαρτημένες από το ρωσικό αέριο σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.
Σε κάθε περίπτωση το σχέδιο της ΔΕΠΑ, αν δεν προσκρούσει στα προβλήματα ρευστότητας και έλλειψης κεφαλαίων που επικρατούν στην Ελλάδα, έχει πολλές πιθανότητες επιτυχίας, ιδίως αν συνδυαστεί με τη συμμετοχή σε αυτό και ιδιωτικών κεφαλαίων.