Οι Άγιες ημέρες πέρασαν και η πόλη της Καστοριάς σιγά σιγά βγάζει τα γιορτινά της μετά από
ένα ξέφρενο 15νθήμερο Χριστουγέννων Πρωτοχρονιάς και του Καστοριανού Καρναβαλιού (Ραγκουτσάρια).
Ο τόπος πλημμύρισε από ξένους, οι οποίοι έστω και για λίγο επισκέφτηκαν την πόλη μας, ώστε να ζήσουν μαζί μας την παράδοση και τα έθιμα.
Ωστόσο επειδή η ΜΙΖΕΡΙΑ είναι σημείο των καιρόν μας και όχι μόνο, κάποιοι βρήκαν ευκαιρία και εκμεταλλεύτηκαν την περίσταση για να βγάλουν τη χωλή τους.
Ας όμως πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή:
Το Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015 στην πλατεία Παναγίας Κουμπελίδικης (σύμβολο της πόλης) έγινε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο Βαλκανικό (το ξαναλέω ΒΑΛ-ΚΑ-ΝΙ-ΚΟ) Φεστιβάλ “Τα Χάλκινα στην Καστοριά”. Το Φεστιβάλ ξεκίνησε με κάποια χορευτικά της Καστοριάς και αμέσως ακολούθησε το μουσικό κομμάτι το οποίο περιελάμβανε, ορχήστρες από την Καστοριά, τους γύρω νομούς, από το Κιλκίς αλλά και από διάφορες χώρες των Βαλκανίων (εξ’ ού και ο τίτλος), ενώ το Φεστιβάλ έκλεισε με το ελληνικό συγκρότημα Baildsa. Ο χώρος ήτανε κατάμεστος από κόσμο της Καστοριάς αλλά και επισκέπτες οι οποίοι έβλεπαν ίσως για πρώτη φορά κάτι τέτοιο και μάλιστα δωρεάν (δεν υπήρχε είσοδος). Χορέψαμε τραγουδήσαμε και γενικά περάσαμε υπέροχα.
Μέχρι εδώ όλα καλά:
Να εξηγήσω ότι πήγα επιφυλακτικά στο συγκεκριμένο γεγονός καθώς διάβασα πολλά αρνητικά σχόλια για κάτι το οποίο ακόμη δεν είχε συμβεί: ο λόγος για μία φυλλάδα της Καστοριάς η οποία όπως αποδείχτηκε διακατέχεται από κακία ξενοφοβία και ΜΙΖΕΡΙΑ. Έθαψε όλη την εκδήλωση πριν ακόμη συμβεί με το πρόσχημα πολιτικών σκοπιμοτήτων (στο Φεστιβάλ συμμετείχαν και ορχήστρες από τη FYROM), ενώ έβγαλε όλη της την κακία προς το ελληνικό συγκρότημα Baildsa καθώς συμμετέχει στο United States Of Balkans (Ενωμένες Κοινωνίες των Βαλκανίων). Ο συγκεκριμένος όρος ήτανε άγνωστος προς εμένα, γι’ αυτό έκανα το αυτονόητο, έκατσα και έψαξα. Τι βρήκα; Το όλο ζήτημα περιστρέφεται γύρω από την ευκαιρία κινητικότητας των νέων από τις περιοχές των Βαλκανίων, ώστε να σπάσουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις τους, να γνωρίσουν νέους από άλλες χώρες της Ευρώπης, αλλά και την ανταλλαγή της μουσικής κουλτούρας τους.
Το ζήτημα φυσικά δεν τελειώνει εδώ, ο συγκεκριμένος ξενοφοβικός εκδότης επανήλθε με μία ακόμη φυλλάδα πριν από λίγες ημέρες κατηγορώντας τους πάντες και τα πάντα.
Τέτοιες φασιστικές απόψεις το μόνο που πλήττουν είναι την περιοχή της Καστοριάς και το κύρος του Δήμου καθώς το εν λόγο Φεστιβάλ ήτανε συνδιοργάνωση του Δήμου και της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Αναγνώστης