Με τρεις ήδη κατατεθημένες προσφορές ξεκίνησε επίσημα η “μητέρα των μαχών” (για τον κατασκευαστικό κόσμο)
Σε ράγες υλοποίησης μπαίνει το μεγαλύτερο ενιαίο συγκοινωνιακό project της Αθήνας, η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό στο τμήμα Άλσος Βεϊκού-Γουδή.
Σύμφωνα με το ypodomes.com τρία σχήματα διεκδικούν μέχρι στιγμής το έργο. Πρόκειται για:
- ΤΕΡΝΑ-VINCI-SIEMENS,
- ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA
- J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM
Τα τρία σχήματα φέρονται να έχουν ήδη καταθέσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος στέλνοντας ισχυρό μήνυμα για ένα διαγωνισμό με πολλές συμμετοχές από κορυφαίες τεχνικές εταιρείες, ενώ ερωτηματικό παραμένει και η συμμετοχή του φερόμενου ως τέταρτου σχήματος ΜΕΤΚΑ-CSS ή ακόμα και ενός πέμπτου από άλλες εταιρείες (π.χ Salini Impregilo ή κάποια κινεζική κατασκευαστική.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός επρόκειτο να διεξαχθεί στις 30 Ιουνίου και μετατέθηκε τρεις φορές, για τις 17 Ιουλίου, για τις 31 Ιουλίου και η τρίτη για την Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017.
Η Αττικό Μετρό προσδοκά πάντως υψηλή συμμετοχή που θα δώσει και μεγαλύτερη αίγλη στο μεγαλύτερο κατασκευαστικό project της χώρας και στόχος είναι η αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων να τελειώσει μέχρι το τέλος του έτους και στις αρχές του 2018 να κατατεθούν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Σε ένα χρόνο από σήμερα αναμένεται να προκύψει ο ανάδοχος του έργου και μετά από μία πολύμηνη προσυμβατική περίοδο (προσφυγές, Ελεγκτικό Συνέδριο, κύρωση από τη Βουλή) θα υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής εντός του 2019.
Το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας είναι το μεγαλύτερο έργο-μετρό όλων των εποχών, καθώς ξεπερνά σε φυσικό και οικονομικό αντικείμενο εκείνο των γραμμών 2 και 3 στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Όπως είναι φυσικό η προκήρυξη του έργου έχει προκαλέσει μεγάλη κινητικότητα στις κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες καθώς μετά τους αυτοκινητοδρόμους εγκαινιάζει μια νέα εποχή δημοσίων έργων ενώ επηρρεάζει και εταιρείες άλλων κλάδων, όπως αυτές που θα προμηθεύσουν τα Η/Μ και τους συρμούς.
Η νέα γραμμή 4 δεν θα μοιάζει ιδιαίτερα με τις γραμμές 2 και 3 ούτε και στα τεχνικά χαρακτηριστικά καθώς σε όλους τους σταθμούς που θα έχουν μήκος 110 μέτρα θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση και πλήρη στάση του συρμού.Οι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό (όπως στο Μετρό Θεσσαλονίκης) ενώ στα πλαίσια της κατασκευής της Γραμμής θα κατασκευαστεί και νέο κέντρο ελέγχου.
Η γραμμή θα καλύψει τα περισσότερα πυκνοκατοικημένα σημεία της πρωτεύουσας ξεκινώντας από το Γαλάτσι, την Κυψέλη, του Γκύζη, την Αλεξάνδρας (χαμηλά), τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και θα συνεχίζει στα Ιλίσια, στου Ζωγράφου, Καισαριανή για να καταλήξει στο Γουδή.