Σημαντικές διαφοροποιήσεις στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει το αρμόδιο υπουργείο.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 από τα 18 έτη, αλλά για ένα χρόνο θα απαιτείται η παρουσία ενήλικου στο αυτοκίνητο, εφόσον οδηγεί ο νέος οδηγός.
Με το νομοσχέδιο αλλάζει ολοκληρωτικά η εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.
Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα. Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.
Αναμένεται να συσταθεί ειδικό σώμα εξεταστών, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των εργαζόμενων που έχουν εκπαιδευτεί για τη διαδικασία αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στο σώμα θα ασκούν μόνο τα καθήκοντα του εξεταστή για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων μηνών.
Μετά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών, οι εξεταστές θα επιστρέφουν στην εργασία τους στο υπουργείο Υποδομών και στις Περιφέρειες, έως ότου έρθει ξανά η σειρά τους να στελεχώσουν το σώμα εξεταστών.
Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών προβλέπει, επίσης, την αναδρομική εξόφληση των περίπου 1.000 εξεταστών οδήγησης σε όλη τη χώρα, οι οποίοι απέχουν από τα καθήκοντά τους εδώ και μήνες. Οι εξεταστές αρνούνται να εργαστούν διότι από τον περασμένο Μάιο, δεν τους καταβάλλεται η μηνιαία αποζημίωση ύψους περίπου 175 ευρώ.
Η αποχή των εξεταστών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες πολίτες που είτε πρόκειται να δώσουν εξετάσεις για να αποκτήσουν δίπλωμα για πρώτη φορά, είτε έχουν συμπληρώσει τα 74 έτη και πρέπει να υποβληθούν ξανά σε εξέταση προκειμένου να αποδείξουν πως διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες οδήγησης.