Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Μετά την παραδοχή της εταιρίας κολοσσού και του βασικού στηρίγματος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και την ανάληψη της ευθύνης για την απάτη με το λογισμικό στα αυτοκίνητά της το οποίο παραποιούσε τους δείκτες εκπομπής καυσαερίων, οι εξελίξεις είναι δραματικές.
Στις ΗΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει άσκηση ποινικής δίωξης, εναντίον της εταιρίες ενώ παράλληλα διενεργούνται σχετικές έρευνες και σε άλλες χώρες. Μόνο από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος των ΗΠΑ θα μπορούσε να επιβληθεί πρόστιμο 18 δισ. Δολαρίων.
Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για την Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.
Παράλληλα ξεκίνησαν αντίστοιχες έρευνες σε Γερμανία και Ιταλία με τη Γερμανίδα καγκελάριο, Άγκελα Μέρκελ, να ζητά εχθές από την εταιρία «πλήρη διαφάνεια» και γρήγορες εξηγήσεις. Από την πλευρά της η Γαλλία απαιτεί έρευνα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ενώ η Νότια Κορέα απειλεί με κυρώσεις.
Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πρόωρο το να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη, τουλάχιστον προς το παρόν.
Ενώ η Volkswagen, έχει ήδη παραδεχθεί ότι εφοδίασε συνολικά 11 εκατομμύρια οχήματά της σ” όλο τον κόσμο με αυτό το λογισμικό και με το θέμα να έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις, τα συστημικά media στην Ελλάδα αγρόν αγοράζουν. Ένα τόσο μεγάλο θέμα έχει αργήσει πολύ να καλυφθεί από τους μεγάλους μιντιακούς οργανισμούς, οι οποίοι κερδίζουν εκατομμύρια από τις διαφημίσεις της εν λόγω εταιρίας. Ωστόσο αυτό αφήνει έκθετα τα ελληνικά ΜΜΕ αλλά και την ελληνική δημοσιογραφία η οποία φαίνεται ότι επηρεάζεται από τις εμπορικές σχέσεις των εργοδοτών της σε βαθμό που την καθιστά φοβερά αντιδεοντολογική. Αργά η γρήγορα το θέμα παίζει και θα παίξει παντού, ωστόσο μόνο επειδή οι διαστάσεις του το κάνουν αδύνατο για να αγνοηθεί. Όμως δημιουργεί το παραπάνω σοβαρά ερωτήματα για το πόσα άλλα θέματα δεν καλύπτονται όπως θα έπρεπε προκειμένου να μην πληγούν συμφέροντα.