Η μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση της Γερμανίας IG Metall πρότεινε τετραήμερη εβδομάδα εργασίας πριν από τον επόμενο γύρο συλλογικών διαπραγματεύσεων που πρόκειται να ξεκινήσει το επόμενο έτος.
Η συντομότερη εβδομάδα θα ήταν «η απάντηση σε διαρθρωτικές αλλαγές σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο πρόεδρος της ένωσης Jörg Hoffman στη γερμανική εθνική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung.
“Με αυτό, οι θέσεις εργασίας στη βιομηχανία μπορούν να διατηρηθούν αντί να διαγραφούν”, πρόσθεσε ο Hoffman.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας – ένας από τους βασικούς άξονες της οικονομίας της χώρας – υφίσταται μια σημαντική μεταμόρφωση στην ηλεκτρονική κινητικότητα, που προκαλείται από ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, καθώς και την αύξηση του αυτοματισμού και της ψηφιοποίησης. Ο τομέας επλήγη επίσης από την οικονομική κρίση που προκλήθηκε από πανδημία, αν και δείχνει σημάδια ανάκαμψης.
Η IG Metall, η οποία εκπροσωπεί εργαζομένους από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Audi, η BMW και η Porsche, είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική ένωση της Ευρώπης. Οι αναλυτές θεωρούν ότι είναι ένας σημαντικός εθνικός συνομιλητής πρωτοπόρος στις διαπραγματεύσεις.
Οι επιχειρήσεις δοκιμάζουν ήδη μειωμένο ωράριο
Εταιρείες όπως η Daimler, η ZF και η Bosch συνήψαν όλες τις συμφωνίες αυτό το καλοκαίρι για να μειώσουν τις ώρες εργασίας. Αυτές οι εταιρείες σφυρηλατούσαν το δρόμο για όλες τις επιχειρήσεις στη βιομηχανία μετάλλων και ηλεκτρονικών ειδών, δήλωσε ο Hoffman.
Πρότεινε αντισταθμιστικές προσαρμογές μισθών για τους εργαζομένους.
Είναι προς το συμφέρον των εταιρειών να μειώσουν τις ώρες εργασίας αντί να μειώσουν τον αριθμό του προσωπικού – εξασφάλισε ότι οι ειδικοί διατηρήθηκαν και εξοικονομήθηκαν από το κόστος απόλυσης, δήλωσε ο Hoffman.
Δύσκολες στιγμές
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας συντηρεί περίπου 830.000 άτομα και συνεισφέρει περίπου το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας.
Νωρίτερα φέτος, ένας ερευνητικός οργανισμός που χρηματοδοτήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση πρότεινε ότι, στη χειρότερη περίπτωση, περισσότερες από 400.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να έχουν χαθεί έως το 2030.
Στις προσεχείς συνδικαλιστικές συνομιλίες, ο Χόφμαν είπε ότι η IG Metall θα ζητούσε αύξηση των μισθών για τους εργαζόμενους, παρά την ύφεση.
DW: Germany’s biggest union calls for 4-day week to save thousands of jobs
Απόδοση: Γιάννης Κουτρουμπής