Eίναι γνωστό ότι η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, υπήρξε τριπλάσια αύξηση στον αριθμό των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με νέα ανάλυσης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ έχουν ήδη εκπληρώσει τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2024 και έχουν να κάνουν με τις δημόσιες υποδομές φόρτισης το 2023, σύμφωνα με την ανάλυση των εθνικών δικτύων χρέωσης και την προβλεπόμενη ανάπτυξη του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον Κανονισμό της ΕΕ για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), κάθε χώρα έχει ετήσιους στόχους με βάση την αναλογία της συνολικής ισχύος φόρτισης και του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται στους δρόμους.
Εξαιρετική επίδοση σε αυτό το κομμάτι έχει η Βουλγαρία που όχι μόνο έχει πιάσει τον φετινό στόχο, αλλά και τους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα δύο χρόνια. Σε πολύ καλή θέση βρίσκονται η Σλοβακία και η Τσεχία που εκτός από τον φετινό στόχο έχουν πιάσει και τον στόχο του επόμενου έτους.
Από τις χώρες που δεν έχουν επιτύχει ακόμη τους στόχους τους για το 2024 είναι η Πορτογαλία, η Ουγγαρία και η Λιθουανία που πιθανότατα θα καλύψουν τη διαφορά έως το τέλος του έτους. Η Ελλάδα και η Ιρλανδία έχουν την περισσότερη δουλειά να κάνουν, για να πετύχουν τους στόχους τους, αφού θα πρέπει πολύ σύντομα και σε μικρό χρονικό διάστημα να εγκαταστήσουν δημόσιους φορτιστές. Το Λουξεμβούργο, η Κύπρος και η Μάλτα υστερούν επίσης ως προς τους στόχους, αλλά μπορούν εύκολα να τους πετύχουν με μικρό αριθμό φορτιστών λόγω του μικρού μεγέθους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διαθέτουν.
«Η φόρτιση θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τους ανθρώπους να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η εικόνα βελτιώνεται γρήγορα. Τώρα, οι κυβερνήσεις πρέπει να υπερβούν τις αυστηρές απαιτήσεις των στόχων της ΕΕ, εάν θέλουν να πείσουν περισσότερους οδηγούς. Χρειάζεται να εγκατασταθούν ταχυφορτιστές με περισσότερη χωρητικότητα, ενώ οι πληρωμές θα πρέπει να είναι πιο απλές. Πρέπει επίσης να υπάρξει περιορισμός στους χαλασμένους φορτιστές», ανέφερε ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Fabian Sperka.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ