Υπεγράφη η κοινή απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Εθνικής Οικονομίας για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό και με αυτό τον τρόπο ξεπερνιέται και το τελευταίο εμπόδιο για την υπογραφή της σύμβασης της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis με το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση του οδικού άξονα, η οποία αναμένεται να γίνει την Πέμπτη.
Όπως είχε γράψει το mononews αυτό ήταν το τελευταίο σημαντικό βήμα για το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού, καθώς χρειάστηκε να περιμένουμε περίπου 2μιση έτη από την ανάδειξη του σχήματος ως προτιμητέου επενδυτή. Τα επόμενα βήματα είναι να περάσει από τη Βουλή η σχετική σύμβαση και να ψηφιστεί ως νόμος του κράτους.
Στη συνέχεια θα γίνει το οικονομικό κλείσιμο και η Νέα Εγνατία Οδός Α.Ε. που είναι το κοινό όχημα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 76 εκατ. ευρώ.
Η ΓΕΝ ΤΕΡΝΑ είναι ο ηγέτης του σχήματος καθώς συμμετέχει κατά 75% στην κοινοπραξία και θα συνεισφέρει 57,45 εκατ. ευρώ με δύναμη πυρός από το επιτυχημένο placement του Ιανουαρίου με το οποίο πρόσθεσε στα ταμεία της 79,2 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση προβλέπει την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό από τα 0,02 ευρώ/χλμ στα 0,04 ευρώ, ενώ όταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκληρώσει τα έργα συντήρησης του οδικού άξονα αξίας 500 εκατ. ευρώ θα γίνει και δεύτερη αύξηση στην τιμή των διοδίων και θα ανέλθουν στα 0,05 ευρώ/χλμ.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προκηρύχθηκε το Νοέμβριο του 2017 και η κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis έδωσε την καλύτερη προσφορά, η οποία ξεπέρασε κατά πολύ αυτή του ανταγωνιστή της που ήταν η κοινοπραξία Mytilineos-Vinci-ΑΒΑΞ.
Η επικρατούσα κοινοπραξία και των τριών καθέτων αξόνων της. Επίσης, στην παραχώρηση περιλαμβάνεται και μία διετής σύμβαση για έργα συντήρησης του οδικού άξονα που θα ξεπεράσουν το μισό δισ. ευρώ, όπως η ανακαίνιση των σηράγγων, η εκ νέου ασφαλτόστρωση και η επισκευή των γεφυρών. Επιπλέον, προβλέπεται και η κατασκευή 4 ΣΕΑ σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού που ανέρχεται στα 900 χλμ.