Ούτε ένας ούτε δύο αλλά 7.000 είναι οι δικαιούχοι της ειδικής αποζημίωσης που έμειναν απλήρωτοι την προηγούμενη Δευτέρα καθώς δεν πιστώθηκαν τελικά στους λογαριασμούς τους τα 534 ευρώ. Πρόκειται για εργαζόμενους που παρατάθηκε η αναστολή σύμβασής τους και το μήνα Μάιο. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας οι αιτίες της μη καταβολής των χρημάτων είναι λάθη στις αιτήσεις των εργοδοτών στην ΕΡΓΑΝΗ και λάθη στους αριθμούς ΙΒΑΝ των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων.
Το πρόβλημα αναμένεται να λυθεί έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, ώστε να καταβληθούν τα ποσά της ειδικής αποζημίωσης και στους 7.000 μισθωτούς που παραμένουν ακόμη απλήρωτοι, πιθανότατα χωρίς να απαιτηθούν νέες υπεύθυνες δηλώσεις ή και ορθές επαναλήψεις από τους εργοδότες ή και τους εργαζόμενους.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο για τον Μάιο, οι εργαζόμενοι δεν χρειάζονταν να επανυποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση (αρκεί δηλαδή η αρχική δήλωση που είχαν υποβάλλει στην πρώτη αναστολή) εκτός κι αν επιθυμούσαν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή στοιχείων της μίσθωσης κύριας κατοικίας τους.
Τα λάθη που έγιναν από τα λογιστήρια των επιχειρήσεων σχετίζονται κυρίως με την επιτρεπόμενη ποσόστωση για τον Μάιο (παράταση για έως και 60% οριστική ανάκληση για τουλάχιστον το 40% του προσωπικού).
Για παράδειγμα, επιχείρηση με 10 εργαζόμενους σε αναστολή, δηλώνει παράταση αναστολής για τους 7 και οριστική ανάκληση για τους 3. Επειδή το ποσοστό όσων παραμένουν σε αναστολή υπερβαίνει το 60%, ο εργοδότης θα πρέπει να επιλέξει σε μια από τις 7 δηλώσεις παράτασης αναστολών το «ΝΑΙ» στο πεδίο «Αμοιβή από τον εργοδότη» ώστε να υποβληθεί η δήλωση. Για τον εν λόγω εργαζόμενο ο εργοδότης αναλαμβάνει το κόστος της μισθοδοσίας του και οι υπόλοιποι 6 θα πρέπει να πληρωθούν την ειδική αποζημίωση από το κράτος ύψους έως και 534 ευρώ για έως και 30 ημέρες.
Η διαμαρτυρίες για τον φόρτο εργασίας που έχει επιβαρύνει τα λογιστήρια λόγω των έκτακτων οικονομικών μέτρων μεταφέρθηκε στον υπουργό εργασίας Γιάννη Βρούτση, στην συνάντηση που είχε με τον προεδρείο του Οικονομικού Επιτελείου Ελλάδος. Το υπουργείο προχώρησε στην σύσταση τεχνικής ομάδας εργασίας η οποία αποτελείται από 3 μέλη από κάθε φορέα και ξεκίνησε ήδη τις εργασίας της από χθες, Πέμπτη, 18 Ιουνίου. Στόχος είναι να δοθούν λύσεις σε όλα τα θέματα, που αφορούν σε κάθε είδους υποχρέωση των λογιστών – φοροτεχνικών όπως προκύπτουν από Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και εγκυκλίους.
«Το ΟΕΕ θα συνδράμει ουσιαστικά, με έμπειρους λογιστές – φοροτεχνικούς, ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν ήδη μέχρι σήμερα παρουσιαστεί και θα διασφαλίσει με την παρουσία του οι εγκύκλιοι και οι οδηγίες να είναι σαφείς, κατανοητές, να μην επιδέχονται πολλών ερμηνειών, να περιλαμβάνουν παραδείγματα και να μην επαναληφθεί το φαινόμενο η μία εγκύκλιος να αναιρεί την άλλη και να παρερμηνεύεται ο ίδιος ο νόμος», αναφέρει το ΟΕΕ σε ανακοίνωσή του.