Οι οδηγοί στις χώρες αυτές πληρώνουν χρήματα για περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζονται για να αποφύγουν μια κλήση παράνομης στάθμευσης, που ενδεχομένως να τους κόστιζε λιγότερο, συμπεραίνει έρευνα η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από την INRIX.
Η συγκεκριμένη εταιρεία εδρεύει στην Ουάσινγκτον και συγκεντρώνει και αναλύει τα δεδομένα της κίνησης στους δρόμους τα οποία συλλέγει από οχήματα και από υποδομές στους αυτοκινητοδρόμους. Στη συγκεκριμένη έρευνα, η εταιρεία βασίστηκε και στις απαντήσεις 18.000 οδηγών σε 30 πόλεις της Βρετανίας, της Γερμανίας και των ΗΠΑ.
Καθώς το μποτιλιάρισμα στις πόλεις διογκώνεται, τα άμεσα και έμμεσα κόστη από την στάθμευση των οχημάτων δημιουργούν πρόβλημα στους οδηγούς και στους ιθύνοντες, οι οποίοι συχνά έχουν αντικρουούμενους στόχους.
Οι οδηγοί θέλουν φθηνούς και πολυάριθμους χώρους στάθμευσης, ενώ οι αρχές σε πολλές μεγάλες πόλεις επιδιώκουν να αποτρέψουν την κίνηση στους δρόμους και να μειώσουν τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούνται από τα αυτοκίνητα που αναζητούν θέσεις στάθμευσης.
Την ίδια ώρα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας ελπίζουν να επωφεληθούν καθοδηγώντας τους οδηγούς ευκολότερα σε θέσεις στάθμευσης με την χρήση εφαρμογών ή άλλων τεχνολογικών μέσων που διευκολύνουν το παρκάρισμα.
Η INRIX εκτιμά ότι η αναζήτηση χώρου στάθμευσης στις μεγάλες αμερικανικές πόλεις κοστίζει κατά μέσον όρο στους οδηγούς 345 δολάρια ετησίως σε χαμένο χρόνο και καύσιμα.
Στη Βρετανία, η αναζήτηση θέσης στάθμευσης οδηγεί σε κατανάλωση χρόνου και καυσίμων που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 733 λίρες.
Στη Γερμανία, η INRIX εκτιμά ότι οι οδηγοί πληρώνουν 98 ευρώ (112 δολάρια) περισσότερα από ό,τι χρειάζονται για τη στάθμευση του οχήματός τους προκειμένου να αποφύγουν τα 8 ευρώ που είναι κατά μέσον όρο το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση. Οι Γερμανοί ξοδεύουν κατά μέσον όρο 896 ευρώ ετησίως αναζητώντας θέσεις στάθμευσης, διαπίστωσε η έρευνα.
Η INRIX αποφαίνεται ότι λιγότερο από το 10% των ερωτηθέντων στις τρεις αυτές χώρες χρησιμοποίησαν μια από τις πολλές εφαρμογές στο κινητό τους που είναι σχεδιασμένες ώστε να βοηθούν τους οδηγούς να βρίσκουν, να κάνουν κράτηση και να πληρώνουν για μια θέση προκαταβολικά. Ερωτηθέντες πόσο θα πλήρωναν για τη χρήση τεχνολογίας “έξυπνης στάθμευσης”, η INRIX ανακοίνωσε ότι το 43% απάντησαν τίποτα.