Αγονο κηρύχθηκε και τυπικά το πρώτο από τα πέντε τμήματα του διαγωνισμού για την προμήθεια των 770 λεωφορείων, που θα κατευθυνθούν στον στόλο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ο μεγάλος όγκος της προμήθειας είχε οδηγήσει στην απόφαση ο διαγωνισμός να σπάσει σε πέντε τμήματα. Ωστόσο, το ένα από τα πέντε είχε «παγώσει», καθώς το ΣτΕ είχε εκδώσει προσωρινή διαταγή έπειτα από προσφυγή μίας εκ των εταιρειών που επιθυμούσε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Το τμήμα του διαγωνισμού που κηρύχθηκε άγονο αφορά την αγορά 100 λεωφορείων 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI (προϋπολογισμός 38,4 εκατ. ευρώ), με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα.
Ετσι, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 650 οχήματα πλέον, με τα τέσσερα, αντί τα πέντε, τμήματα. Οι δεσμευτικές προσφορές έχουν ήδη κατατεθεί και αφορούν:
1. Την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI.
2. Την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI.
3. Την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.
4. Την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσφορές κατατέθηκαν από την ιταλική Industria Italiana Autobus, την IVECO, την Irizar, τη Van Hool, την BYD και τη YUTONG.
Ο φιλόδοξος στόχος του υπουργείου Υποδομών θέλει την παράδοση των πρώτων οχημάτων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Προϋπόθεση, ωστόσο, είναι η όλη διαδικασία από εδώ και στο εξής να εξελιχθεί ομαλά, κάτι το οποίο θα διασφαλιστεί στην περίπτωση που δεν υπάρξουν δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν.
πηγή: kathimerini.gr /