Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής
Follow @j_koutroubis
Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, στην αγορά του αυτοκινήτου υπήρξε μία μείωση κατά 27% σε ότι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτου για τον μήνα Φεβρουάριο.
Για πρώτη φορά φέτος κυκλοφόρησαν 6.990 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 8.424 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα το 2015 (αύξηση 26,8% είχε παρουσιαστεί τo Φεβρουάριο 2015 σε σχέση µε τον αντίστοιχο μήνα του 2014)
Αναλυτικότερα, τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το Φεβρουάριο εφέτος ανέρχονται σε 3.595 έναντι 5.648 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, παρουσιάζοντας µείωση 36,3%.
Την περίοδο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 17.655 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 18.713 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2015, παρουσιάζοντας µείωση 5,7% (αύξηση 18,7% είχε παρουσιαστεί το πρώτο δίμηνο του 2015 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2014). Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο το πρώτο δίμηνο εφέτος ανέρχονται σε 9.843 έναντι 12.176 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2015, παρουσιάζοντας µείωση 19,2%.
Όσον αφορά στην κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού), αυτή ανήλθε σε 2.229 μοτοσικλέτες το Φεβρουάριο 2016 έναντι 1.696 τον αντίστοιχο μήνα το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 31,4% (μείωση 0,1% είχε παρουσιαστεί το Φεβρουάριο 2015 σε σχέση µε τον αντίστοιχο μήνα του 2014).
Οι καινούργιες µοτοσικλέτες που κυκλοφόρησαν το Φεβρουάριο εφέτος ανέρχονται σε 2.065 έναντι 1.588 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 30%. Το πρώτο δίμηνο εφέτος κυκλοφόρησαν 3.942 μοτοσικλέτες έναντι 3.637 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 8,4% (μείωση 3,4% είχε παρουσιαστεί το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2015 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2014). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν το πρώτο δίμηνο εφέτος ανέρχονται σε 3.638 έναντι 3.416 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5%.
Εν κατακλείδι, άλλος ένας κλάδος που βιώνει τις συνεχιζόμενες συνέπειες της οικονομικής κρίσης των τελευταίων πέντε ετών. Σίγουρα το συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να λυθεί σύντομα η Κυβέρνηση μαζί με τους άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας που έχουν πάρει την κατιούσα. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν φορολογικά ή και άλλα κίνητρα που να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές προκειμένου να αρχίσει να υπάρχει μία
κανονική κυκλοφορία του χρήματος και να ξεκινήσει η ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να φτάσει η χώρα στον στόχο της ανάπτυξης.