Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής
Follow @j_koutroubis
Ένας ακόμη τομέας που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα είναι ο τομέας των πωλήσεων αυτοκινήτων στον οποίο βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, ανιχνεύεται μία πτώση της τάξεως του 2,5%. Οι αιτίες πέρα από τις προφανείς φαίνεται να είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αλλά και η άρση του μέτρου της απόσυρσης.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 12.434 αυτοκίνητα (καινούργια ή µεταχειρισµένα εξωτερικού) έναντι 12.751 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο µήνα του 2015 (αύξηση 21,7% είχε παρουσιαστεί τoν Ιούνιο 2015 σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2014).
Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούνιο 2016 ανέρχονται σε 9.583 έναντι 9.407 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9%.
Την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2016 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 72.530 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισµένα εξωτερικού) έναντι 66.422 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 9,2% (αύξηση 27% είχε παρουσιαστεί το α΄ εξάµηνο του 2015 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2014).
Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2016 ανέρχονται σε 50.549 έναντι 46.437 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 8,9%.
Όσον αφορά στις πωλήσεις των μοτοσικλετών άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού), αυτές ανήλθαν σε 5.387 τον Ιούνιο εφέτος έναντι 4.851 τον αντίστοιχο µήνα του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 11% (αύξηση 5,8% είχε παρουσιαστεί τον Ιούνιο 2015 σε σχέση µε τον Ιούνιο 2014).
Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 5.036 έναντι 4.594 που κυκλοφόρησαν τον Ιούνιο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 9,6%.
Το α΄ εξάμηνο κυκλοφόρησαν 20.388 νέες μοτοσικλέτες έναντι 19.472 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 4,7% (αύξηση 14,7% είχε παρουσιαστεί το εξάμηνο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2015 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2014). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 19.001 έναντι 18.328 που κυκλοφόρησαν το α΄ εξάμηνο 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 3,7%.
Τέλος, θα πρέπει τα μέτρα που συμφωνούνται με τους δανειστές να έχουν πριν αρχίσει η εφαρμογή τους, υπολογιστεί οι συνέπειες που μπορεί αυτά να έχουν σε διάφορους τομείς της οικονομίας.
Πέρα από τις προφανείς αιτίες θα πρέπει τα μέτρα αυτά να είναι προσεκτικά διατυπωμένα προκειμένου να μην έχουν άλλες επιπτώσεις πάνω σε διάφορους τομείς της οικονομίας.