Όλο και πιο εκτεταμένη γίνεται η οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει τους περισσότερους τομείς της ιδιωτικής εργασίας. Μέσα στους τομείς που έχουν λυγίσει από την λαίλαπα των οικονομικών μέτρων που λαμβάνονται κατά καιρούς είναι και ο Τύπος.
Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής
Πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καταγράφει ακριβώς αυτό την όλο και μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων των περιοδικών και των εφημερίδων για το έτος 2016, δείχνοντας άλλον έναν τομέα που υποφέρει και που δεν μπορεί να ορθοποδήσει και αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο και για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον Τύπο.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το έτος 2016, σε σχέση με το έτος 2015, παρατηρείται μείωση κατά 15,9% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων, ενώ αύξηση παρουσιάζεται μόνο στις πωλήσεις των θρησκευτικών εφημερίδων κατά 13,2%.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά το έτος 2016 οι ξενόγλωσσες εφημερίδες που εκδίδονταν στη χώρα και διανέμονταν από τα πρακτορεία διανομής Τύπου δεν εμφάνισαν κυκλοφορία επειδή σταμάτησε η έκδοσή τους.
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 με το έτος 2014, παρατηρείται μείωση κατά 10,7% στις συνολικές πωλήσεις εφημερίδων ενώ παρουσιάζεται αύξηση μόνο στις πωλήσεις των “λοιπών εφημερίδων” κατά 14,1%, η οποία οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των θρησκευτικών εφημερίδων κατά 410,1%.
Κατά το έτος 2016 σε σχέση με το έτος 2015, παρατηρείται μείωση κατά 9% στις συνολικές πωλήσεις περιοδικών καθώς και σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αυτών, με κυριότερες μειώσεις, σύμφωνα με το επίπεδο κυκλοφορίας τους, την κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 13,1% των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 6,3% των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 2,6% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 5,9%.
Τέλος, κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 σε σχέση με το 2014, παρατηρείται μείωση κατά 19,8% στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 19,2%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 20,8%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 7,9% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 14,8%, ενώ αύξηση παρουσιάζεται μόνο στις πωλήσεις των μουσικών περιοδικών κατά 10,3%.