Είναι γιγαντιαίο Airbus A380 ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πτήση με καύσιμο μαγειρικό λάδι. Το αεροπλάνο ολοκλήρωσε μια τρίωρη πτήση από το αεροδρόμιο Blagnac της Τουλούζης – την έδρα της Airbus στη Γαλλία – στις 25 Μαρτίου.
Το αεροσκάφος τροφοδοτήθηκε με καύσιμο Sustainable Aviation Fuel (SAF), το οποίο είναι επίσης γνωστό ως βιο-τζετ και ως βιο-κηροζίνη. Το συγκεκριμένο δεν ήταν μείγμα συμβατικών καυσίμων και βιοκαυσίμου αλλά ήταν 100% βιοκαύσιμο και προερχόταν από χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρέματος.
Στις 29 Μαρτίου, το αεροσκάφος της Airbus πραγματοποίησε μια δεύτερη πτήση από την Τουλούζη στη Νίκαια, χρησιμοποιώντας το ίδιο καύσιμο. Η δεύτερη πτήση είχε ως στόχο την παρακολούθηση της χρήσης του SAF κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Τον τελευταίο χρόνο, η Airbus έχει πραγματοποιήσει άλλες δυο πτήσεις με καύσιμο SAF. Η γαλλική εταιρεία ευελπιστεί ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας τα αεροπλάνα της θα πιστοποιηθούν για να πετούν αποκλειστικά με το συγκεκριμένο καύσιμο. Στην παρούσα φάση, τα αεροπλάνα της μπορούν να τροφοδοτούνται με έως και 50% SAF, σε συνδυασμό με παραδοσιακή κηροζίνη.
«Η αύξηση της χρήσης του SAF παραμένει μια βασική οδός για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου που έχει θέσει η αεροπορική βιομηχανία για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», ανέφερε η Airbus σε ανακοίνωσή της.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι πτήσεις αεροσκαφών με SAF θα μπορούσαν να αποφέρουν από 53% έως 71% των μειώσεων του άνθρακα που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει στην αγορά το πρώτο αεροσκάφος με μηδενικές εκπομπές ρύπων στον κόσμο μέχρι το 2035. Πιο πρόσφατα, η Airbus ανακοίνωσε ότι θα δοκιμάσει έναν πειραματικό κινητήρα που λειτουργεί με υδρογόνο, μια άλλη καινοτομία που αποσκοπεί στο να καταστήσει τις πτήσεις λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον.