Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα θα παραμείνει “παγωμένο” το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης με βασική αιτία την σύγκρουση Αττικό Μετρό και κατασκευάστριας κοινοπραξίας για οικονομική διαφορά 550 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία της διαιτησίας που έχει ξεκινήσει δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο απο ένα χρόνο από σήμερα και σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο τότε θα υπάρξει ουσιαστικά εξέλιξη στο έργο το οποίο συνεχίζει να κινείται με ρυθμούς χελώνας.
Αμέσως μετά η Αττικό Μετρό θα πρέπει να λύσει ένα ακόμα πρόβλημα. Να βρει τους πόρους για να καλύψει το όποιο ποσό τελικά συμφωνηθεί από τις δυο πλευρές, οι οποίοι και δεν φαίνεται να υπάρχουν. Σε κάθε περίπτωση, δεν αναμένεται οι δυο πλευρές να τα “βρουν” σε λιγότερο από 250 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή, το κόστος δυομιση σταθμών περίπου.
Η κατασκευάστρια κοινοπραξία ζητεί αποζημίωση για τις καθυστερήσεις που προέκυψαν λόγω των αρχαίων ευρημάτων και της αλλαγής θέσεις σταθμών, επιρρίπτοντας την ευθύνη στην Αττικό Μετρό. Ειδικώς πάντως για το θέμα των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, επίκειται νέα συνάντηση της ηγεσίας της Αττικό Μετρό με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη τις επόμενες ημέρες σε μια προσπάθεια εξεύρεσης μιας κοινά αποδεκτής λύσης.
Μέχρι το τέλος του μήνα εξάλλου, αναμένεται να τελειώσει η εκδίκαση της πρώτης φάσης της διαιτησίας, για ένα μόνο μέρος της διαφοράς. Η απόφαση όμως δεν αναμένεται να δρομολογήσει άμεσα εξελίξεις.
Την ίδια στιγμή, φουντώνουν τα σενάρια περί αποχώρησης της κοινοπραξίας και επαναδημοπράτησης του έργου, αν και φαίνεται ότι πρόκειται περί αντιπερισπασμών των δυο πλευρών ενόψει των αποφάσεων της διαιτησίας.
Εάν πάντως προκύψει το σενάριο, η Αττικό Μετρό δηλώνει έτοιμη να προκηρύξει διαγωνισμό σκούπα.
Μέχρι τώρα έχει γίνει το 30% του έργου και έχουν καταβληθεί 300 εκ. ευρώ ως πληρωμές προς τον ανάδοχο. Το συνολικό κόστος φτάνει στο 1 δισ. ευρώ.