Μία άτυπη “μάχη” τιμών πραγματοποιείται στα ψυγεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τη φέτα, όπου η μέση τιμή του δημοφιλούς ελληνικού τυριού διαφοροποιείται ελάχιστα από τη μία αλυσίδα στην άλλη, σύμφωνα με στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ότι όλες οι αλυσίδες προχωρούν σε προσφορές στη φέτα κατά την ίδια χρονική περίοδο, προκειμένου να μην διαφέρουν από τον ανταγωνισμό τους.
Τα στοιχεία αυτά που προέρχονται από την αποτύπωση που πραγματοποιεί η εταιρεία μετρήσεων αγοράς, Circana, δείχνουν ότι η μέση τιμή πώλησης κιλού φέτας στον Σκλαβενίτη το 2023 ήταν 13,29 ευρώ, στον ΑΒ Βασιλόπουλο 13,46 ευρώ και στα My market 13,67 ευρώ. Την ίδια στιγμή στο σύνολο της ελληνικής αγοράς η μέση τιμή πώλησης φέτας ανά κιλό ήταν 12,41 ευρώ.
Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων από τη χύμα φέτα
Ο ανταγωνισμός στη φέτα είναι ιδιαίτερα έντονος στις μεγάλες ελληνικές αλυσίδες, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο τυρί αποτελεί προϊόν – κράχτη που προσελκύει το καταναλωτικό κοινό στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ και αποτελεί ένα από τα βασικά αγαθά που μπαίνει στο καλάθι αγορών. Σημειώνεται ότι το 24,6% των ποσοτήτων φέτας που πουλήθηκαν το 2023 ήταν συσκευασμένο προϊόν και το υπόλοιπο 74,4% ήταν χύμα φέτα από τον πάγκο των τυριών. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι η συσκευασμένη φέτα είναι σημαντικά ακριβότερη από τη χύμα σε βαρέλι ή τενεκέ.
Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις χύμα φέτας σε όγκο από τις τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εμφανίζουν οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη με 34,2%, ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με 17,8% και έπεται η My market με 13,3%. Αντίστοιχα τα μερίδια σε όγκο πωλήσεων στη συσκευασμένη φέτα είναι 25,5% για τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, 14,1% για την ΑΒ Βασιλόπουλος και 4,9% για τα My market.
Οι κυρίαρχες γαλακτοβιομηχανίες στη φέτα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Aπό πλευράς βιομηχανίας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε όγκο πωλήσεων στη χύμα φέτα που πωλείται στον πάγκο τυριών (βαρέλι, τενεκές) έχει η Δωδώνη με 9%, ακολουθεί η Ήπειρος με 8,6%, η Βαλμάς με 4,7%, η Πίνδος με 4,7%, η Αχαΐας με 2,9%, η Βυτίνας με 2,6%, η Τριπόλεως με 2,6%, ο Μενεγάτος με 2,4%.
Αντίστοιχα στη συσκευασμένη φέτα σε δοχείο ή vacuum που πωλείται στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ παραμένει κυρίαρχη και σε αυτή την κατηγορία η Δωδώνη από πλευράς πωλήσεων σε όγκο με 19,3%, ακολουθεί η Ήπειρος με 17,3%, η Βαλμάς με 2,7%, η ΜΕΒΓΑΛ με 2,5%, το Χωριό της Μινέρβα με 2,3% και ο Όλυμπος με 2,1%.
ΠΗΓΗ: capital.gr