Οι πρατηριούχοι, αντιδρούν έντονα από τι στιγμή που ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης αποκάλυψε ότι παράλληλα με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας θα αυξηθούν οι τιμές στα καύσιμα, μετακυλίωντας έτσι το κόστος από τα τέλη στη χρήση των οχημάτων.
Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), τονίζει ότι ήδη «σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.» και προειδοποιεί πως «τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία 20 χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας».
Η «ιδέα» της αύξησης του φόρου στα καύσιμα, «έπεσε» το Σάββατο από τον κύριο Αλεξιάδη, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να μεταφέρει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στη χρήση με βάση τα χιλιόμετρα, με παράλληλη μείωση (αλλά όχι κατάργηση) του ετήσιου ποσού που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες για τα τέλη. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε, στις αλλαγές που το υπουργείο σχεδιάζει στη φορολογία αυτοκινήτων για το 2016:
– Θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερα τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν «ένα αυτοκινητάκι που καίει λίγα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ.Αλεξιάδης.
– Αντίστοιχα, θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα, που δεν θα είναι απαγορευτικό για να μπορέσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.
Αν και απέφυγε να πει πόση θα είναι η αύξηση στη βενζίνη (πχ 5 ή 10 λεπτά στο λίτρο), ο κύριος Αλεξιάδης δεσμεύτηκε πως για τα νέα τέλη (χαμηλό πάγιο + φόρος στα καύσιμα) οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν λιγότερα από ό,τι σήμερα.
με πληροφορίες από Πρώτο Θέμα