«Σερφάρουν» οι άνω των 50 στην Ελλάδα και ιδιαίτερα οι ηλικίες 65-74 ετών. Σύμφωνα με τη νέα πανελλαδική έρευνα «Focus on Tech Life» της Focus Bari, που αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2022, η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα εμφανίζει θεαματική άνοδο.
Η έρευνα έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 10.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών με το ποσοστό των μεσηλίκων και ηλικιωμένων που δηλώνουν χρήστες του διαδικτύου να είναι ανοδικό.
Το 79% των ατόμων 65-74 ετών και το 92% εκείνων 55-64 ετών χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο φέτος, έναντι 61% και 81% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 (αύξηση 31% και 14% αντίστοιχα). Στις ηλικίες 45-54 ετών και 35-44 ετών στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η χρήση του διαδικτύου έφτασε το 97% και το 100% (αύξηση 3% και 2% αντίστοιχα σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019).
Οι Έλληνες γίνονται γενικότερα όλο και περισσότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, καθώς η χρήση του Ίντερνετ στον γενικό πληθυσμό 13-74 ετών έφτασε στο 95%, έναντι 90% το 2019. Η αύξηση ήταν αισθητή κατά τα τελευταία τρία χρόνια μέσα στις συνθήκες της πανδημίας και του λοκντάουν.
Από το κινητό τους τηλέφωνο συνδέονται πια στο διαδίκτυο οι εννέα στους 10 Έλληνες (90%), με το ποσοστό να φτάνει το 99% στις ηλικίες 18-24 ετών και το 98% στους 25-34 ετών, έναντι 82% στους 55-64 ετών και 67% στους 65-74 ετών.
Το 80% είναι χρήστες των social media
Το 80% είναι χρήστες των social media και οι γυναίκες έχουν μικρό προβάδισμα στην ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 81% έναντι 79% των ανδρών.
Οι δύο στους τρεις Έλληνες ψωνίζουν πλέον διαδικτυακά διάφορα προϊόντα και υπηρεσιών και η αναλογία αυτή στις ηλικίες 65-74 ετών φθάνει το 32%. Τις ηλεκτρονικές αγορές επιλέγουν περισσότερο οι ηλικίες 18-54 ετών (σε ποσοστό 72% έως 82%), ενώ ηλεκτρονικά ψωνίζει πια και ο ένας στους τρεις ηλικίας 65-74 ετών (32%).
Η χρήση ξεκινά από μικρές ηλικίες. Σχεδόν εννέα στα 10 παιδιά (89%) είναι χρήστες Ίντερνετ, με το διαδίκτυο στα παιδιά 5-6 ετών να παρουσιάζει διείσδυση 74%.