Η έρευνα σε δείγμα 880 καταναλωτών έδειξε ότι 4 στους 10 καταναλωτές προτιμούν να μαγειρεύουν οι ίδιοι στις διακοπές τους, ότι η μέση δαπάνη για αγορά τροφίμων είναι γύρω στα 120 ευρώ, είπε στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) Αντώνης Ζαΐρης.
Αυτό που τόνισε είναι ότι κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών:
- Φιλοξενία σε εξοχικό σπίτι επιλέγει το 26%, Διαμονή σε εξοχικό σπίτι επιλέγει το 22%. Δηλαδή, σχεδόν ένας στους 2 Έλληνες δεν πληρώνει στέγη για τις διακοπές του.
Ένας στους 5 επιλέγει για τις διακοπές ενοικιαζόμενα δωμάτια, και ένας στους 2 προτιμάει να αγοράζει τοπικά προϊόντα.
- Η μείωση του εισοδήματος ή της αγοραστικής δύναμης, είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για το εάν θα κάνει ο πολίτης διακοπές, σημείωσε.
Η μέση δαπάνη για αγορές άλλων προϊόντων εκτός τροφίμων είναι 110 ευρώ, είπε.
- Το κόστος των μεταφορικών έχει μειωθεί λίγο αλλά παραμένει πολύ σημαντικός παράγοντας.
- Σύμφωνα με την έρευνα η μέση συνολική δαπάνη για τις διακοπές είναι 230 ευρώ. Στα 118 ευρώ ανέρχονται οι αγορές για σουπερμάρκετ και στα 52 ευρώ οι αγορές τουριστικών ειδών.
- Το καταναλωτικό κλίμα, παρότι έχει μια ελαφρά βελτίωση, συνεχίζει να είναι αρνητικό τόνισε.