Οι διεργασίες στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων δείχνουν να επιταχύνονται με τις πολιτικές εξελίξεις να παίζουν καθοριστικό ρόλο προς τούτο. Άλλωστε πάντοτε, οι όποιες μεταβολές στο πολιτικό σκηνικό άφηναν τα αποτυπώματά τους στην αγορά…
Την τελευταία διετία η κρίση για να το διατυπώσουμε ήπια έχει γονατίσει επί της ουσίας τις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ακροβατούν συνεχώς σε μια προσπάθεια να βρουν το βηματισμό τους. Η έλλειψη κεφαλαίων και φυσικά η σημαντική πτώση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την πίεση που ασκούν όσες επιχειρήσεις μπορούν ευκολότερα να ακολουθήσουν μια ελκυστική τιμολογιακή πολιτική, έστρωναν σταδιακά το χαλί των εξαγορών.
Οι ραγδαίες εξελίξεις των τελευταίων ημερών κι ότι ακολουθήσει, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα επιδράσει καταλυτικά στην αγορά και την ψυχολογία των καταναλωτών, οδηγώντας σε οριακό σημείο την κατάσταση. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι το Σεπτέμβριο θα πρέπει να αναμένεται το πρώτο κύμα της … «αναδιάρθρωσης» του κλάδου. Αρκετά νωρίτερα απ’ ότι τουλάχιστον προέβλεπαν μέχρι πρότινος.
Η ελπίδα κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ότι μπορεί να γυρίσει το χαρτί, φαίνεται να συνθλίβεται, οδηγώντας στην όσο όσο ενσωμάτωσή τους σε μεγαλύτερους σχηματισμούς. Βεβαίως το σκηνικό αφορά και τους μεγάλους…
Αν πιστέψουμε τις κακές γλώσσες, ήδη δύο γνωστά ονόματα του χώρου αναζητούν εναγωνίως εντός και εκτός συνόρων σωτηρία. Οι απαιτήσεις κάποιων που δείχνουν απλώς να ενδιαφέρονται, παραείναι υψηλές. Λέτε να δούμε ελληνικής φυσιογνωμίας αλυσίδες να ξεπουλιούνται; Και να σκεφτεί κανείς ότι τη δεκαετία του ΄90 απέρριπταν ασυζητητί τους σημερινούς σωτήρες…