«Χαράτσι» 10 ευρώ θα καλούνται να πληρώνουν από το τέλος Μαρτίου όλοι οι επιβάτες που θα ταξιδεύουν αεροπορικώς από την Αθήνα προς τη Σκύρο, την Αστυπάλαια, την Ικαρία, τη Μήλο και τη Λέρο.
Οι επιβάτες των συγκεκριμένων άγονων γραμμών είχαν εξαιρεθεί μέχρι σήμερα από την καταβολή του Τέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΑ) όταν ταξίδευαν από το Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας (ΔΑΑ).
Ωστόσο, με πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν, από τις 27 Μαρτίου 2016 παύει να υφίσταται η απαλλαγή του ΤΕΑ, ύψους 9,82 ευρώ, και το ποσό αυτό στο εξής θα επιβαρύνει τα εισιτήρια προς τους πέντε προαναφερόμενους νησιωτικούς προορισμούς.
Όπως διευκρινίζει η Aegean Airlines, σε όλες τις άγονες γραμμές (δημόσιας υπηρεσίας) εξακολουθεί να μην καταβάλλεται το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (το ΤΕΑΑ ή το κοινώς λεγόμενο Σπατόσημο) ύψους 12 ευρώ.
Όμως, πέραν της συγκεκριμένης απαλλαγής, οι άγονες γραμμές της Σκύρου, της Αστυπάλαιας, της Ικαρίας, της Μήλου και της Λέρου, είχαν εξαιρεθεί και από ΤΕΑ, το οποίο αντίθετα πληρώνουν κανονικά οι επιβάτες όλων των υπολοίπων άγονων γραμμών.
Συγκεκριμένα, στις γραμμές προς Κάρπαθο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Σκιάθο, Ζάκυνθο, Κάλυμνο και Σύρο δεν υπάρχει απαλλαγή για την πληρωμή του ΤΕΑ, δεδομένου ότι πρόκειται για γραμμές δημόσιας υπηρεσίας που καθιερώθηκαν μεταγενέστερα των πέντε.
Σε μια προσπάθεια να πετύχει την συγκεκριμένη απαλλαγή των 9,82 ευρώ, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή των Κυθήρων, παρενέβη προς την ΕΕ. Όμως, η απόφαση της ΕΕ που εκδόθηκε πρόσφατα, προβλέπει ρητά ότι ως προς το ΤΕΑ δεν θα πρέπει να υφίσταται καμιά απαλλαγή σε κανένα προορισμό! Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε εντολή στο ΔΑΑ να αρχίσει να χρεώνει το τέλος αυτό και στους επιβάτες που ταξιδεύουν προς τα πέντε νησιά, που μέχρι πρόσφατα απολάμβαναν την απαλλαγή.
Ετσι, από τις 27/03/2016 οι αναχωρούντες επιβάτες από την Αθήνα θα επιβαρύνονται με το τέλος εξυπηρέτησης πελατών ύψους 9,82 ευρώ.
«Θέλουμε να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση είσπραξης ή χρέωσης από την AEGEAN. Άλλωστε και η υποχρέωσή μας απέναντι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν προβλέπει μια τέτοια δυνατότητα για υπέρβαση του μέγιστου ναύλου ανά γραμμή. Είναι η δεύτερη αύξηση δυστυχώς, που επιβάλλεται μετά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 100% από 13% σε 23% τον Ιούλιο του 2015 και η οποία και πάλι δεν έχει να κάνει με την εταιρεία μας», αναφέρει σε σχετική επιστολή της η Aegean Airlines.